![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Din symaskinhandlare bör ha pressarfoten för osynligt blixtlås. För det är lite olika fästen till olika maskiner.
Har du gott om tid så hittar du pressarfötter på ebay till mycket bra pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Så vitt jag lyckats finna ut är min maskin för gammal för såna nymodigheter.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Som jag sagt tidigare så kan man använda foten för osynlig fållsöm, det kräver lite mer "styrning" än med en pressarfot för osynligt blixtlås.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Vissa vanliga blixtlåspressarfötter syr i osynliga blixtlås alldeles utmärkt. Det viktiga är att du kommer tillräckligt nära.
Den gamla typen av husqvarnas blixtlåsfot, den som er ut som en skida, funkar till exempel strålande. Den Moderna varianten av skidan (bredar, klubigare och emd ett antal spår på undersidan) funkar också, men är som som alla nyare fötter onödigt klumpig. Den typen av blixtlåsfot och är som en tjock klump som man flyttar is idled istället för vänder på har jag dermot aldrig fått något vidare resultat med. Men många gamla fötter går i nyare maskiner med och tvärt om, som tur är. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Min maskin har en massa bra apparater och fötter som jag inte har koll på, det ska erkännas, men nån för osynlig fåll har jag inte hittat i gömman. Nålen går att flytta och den vanliga verkar fungera bra. Men jag behöver öva på uppgiften. Jag vet inte hur sant det är, men förklaringen jag fått är att de nya pressarfötterna fästs i själva fotleden, jag fäster min i knäleden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
|
Citat:
har denna: http://www.google.com/imgres?q=sewin...:27,s:30,i:196 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
..............
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:00.