![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Jag har också namnlappar som jag sätter på barnkläderna som jag syr, så att de ska hitta hem igen från kusiner och förskola. Sitter för det mesta på insidan, men ibland synligt på rätsidan. Syr f.ö. i samma lappar i köpeskläder, lite dyrt kanske, men det är fina märkningar... :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Nu menar jag ju inte märklappar för att kläderna ska hitta hem igen. Det jag avser är designlappar med tydlig avsikt att det är salukläder det handlar om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Hej!
Fördelen att sy sina kläder själv är väl bl.a. att slippa en kliande etikett i nacken? Att sätta en etikett lite diskret i sidsömmen är väl OK annars. Undrar om inte den här bilden ändå tar priset vad gäller etiketter ![]() http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=53832 Utan etiketterna hade man nästan trott att det var riktiga bullar... så lite synd är det att ha en fullt synlig etikett i varje bulle. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Ja, just de bullarna skulle det vara bättre att etiketten satt på undersidan istället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Jag har funderat rätt mycket på det här med etiketter. Min hjärna borde ägna sig åt annat men ibland fastnar jag.
![]() Är det inte lite modernt att ha etiketter på sina kläder? Det finns ju rätt många "bloggtjejer" som syr framför allt barnkläder och barnsaker till försäljning. Jag tror att alla har synliga etiketter. Dels är det väl marknadsföring men det gör också att grejerna inte ser hemsydda ut. (Hemsytt kan ju både vara bra och dåligt.) Dessutom tror jag som sagt att det är "modernt". Är jag ute och cyklar nu? Inspirerad av "alla andra" har jag satt etiketter fullt synliga på vissa av mina barns hemsydda kläder. Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:46.