![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
I vilket forum??
Jag skulle vilja ha tydligare anvisningar i varje forum!
Vad hör till vad? Som det är nu, så flyttas allt till något annat forum, utan att jag får "veta det". Trots att jag "lusläser" och försöker "hitta rätt". Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Många forum är ju självklara; korsetter, väskor, symaskiner lär ju handla om exakt det.
En fin tanke kan ju vara att ha en klistrad tråd med kort instruktion för varje subforum. Titta på Elektronikforumet t ex: Exempel. Här finns en FAQ-tråd som berättar vad som ska avhandlas. Sedan är det fint om moderatorn meddelar i din flyttade tråd att den flyttas pga av ..... nånting .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
admin
|
Moderatorn skall alltid lägga en hänvisning i det ursprungliga forumet.
Om du har ställt in så du alltid får epost vid svar i din egen diskussionstråd så hittar du också lätt tillbaks när det skrivs mer, oavsett om det flyttats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu stod det bara att de är flyttade!
Ingen hänvisning till vilket forum! Nu tyckte jag själv att "jag la mina foruminlägg rätt forum", men tydligen var det inte så!? T ex, jag sökte en Leverantör och la min fråga där. Den vart flyttad till Tyger och Tillbehör! En fundering: Vad hör egentligen till forumet Symaskiner? Enbart frågor om symaskiner, och tillbehör till symaskiner, ska det också läggas där? Som sagt lite funderingar, så jag vet en annan gång, och inte lägger i "fel forum" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
admin
|
Det verkar som din tråd om var man kunde köpa saxen flyttats utan hänvisning - så skall det inte vara, vi skall påminna moderatorerna.
I Tyger och textiler ser du exempel på hur det skall se ut vid med en flyttad tråd med hänvisning: http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=14 Det är inte lätt att specificera exakt hur varje typ av inlägg skall placeras, den om saxen tex är ju svårplacerad. Att få en tråd flyttad skall verkligen inte upplevas som att man gjort något fel, det är inget "skäll" - moderatorn agerar bara så att säga bibliotekarie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag vet att min tråd om saxen kunde vara "svår".
Men jag skrev tydligt, Var kan jag köpa..... Ja, den tråden flyttades utan hänvisning. Min tråd sedan imorse, det står att den är flyttad, men inte vart! Jag trodde att min presarfot hörde till tyger och tillbehör. Nu verkar den finnas i forumet Symaskiner! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:23.