Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-04, 19:57   #16
fannibu fannibu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 26
Jo jag såg recensionerna. Ganska tråkigt, men jag ska be om att få provsy. Sen får jag textillärar rabatt på den maskinen så det kan ju kanske vara värt det ändå.
fannibu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 22:00   #17
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Ehhh... *host host*...du har väl kikat på alla inlägg om köp från England? Vi är rätt många vid det här laget som beställt maskiner från England, både symaskiner och overlock. Många tusenlappar att spara där.
Frakt c:a 400:- sek men frakten blir inte högre för att du beställer två maskiner.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 22:45   #18
fannibu fannibu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 26
Jag har läst i förbigående, men jag har inte vågat gå in på det riktigt. Dels är jag inte allt för bra på engelska och dels så tycker jag att det känns lite skrämmande att beställa från utlandet.

Men jag kanske borde testa?

Nu ställer jag frågor som säkert redan är ställda förut, förlåt för det i såfall men jag är väldigt dålig på att söka..

Vad är hemsidan/orna?
Och går det att köpa Huskylock 936 från England?
fannibu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 23:09   #19
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Huskylock finns inte hos den återförsäljare som många av oss handlat hos MEN det finns ju fler återförsäljare i UK.
Spana in tidigare trådar om att köpa maskin från England, det står så mycket mer info där än vad du kommer att få svar om i denna tråd.

En av återförsäljarna är http://www.sewingmachinesdirect.co.uk kallas även kort och gott för SMD här på Sysidan.

Vill du söka själv på Google så kan du lägga till att du bara vill söka på toppdomäner som slutar på co.uk.
Då skriver du i sökfältet på google (detta är bara ett exempel):
huskylock site:co.uk
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 23:16   #20
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Huskylock 936 verkar vara hårt prisstyrd, de flesta butiker i UK verkar sälja den för £829 vilket är ungefär 10.600:-.
Det är alltså ingen vinst att köpa just den maskinen från UK (troligtvis inga av Husqvarnas maskiner alls då).
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 23:21   #21
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Om du beställer från England så kolla upp vad som gäller med garantin vid ev fel. På det flesta ställen och märken är det så att maskinen måste skickas till England för att garantin ska gälla och då har du en nätt liten portokostnad på ca 800

Funderar själv som bäst på att beställa från smd men tvekar just pga av garantireglerna.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 07:05   #22
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Man får väga prisskillnaden i England mot eventuellt porto för garantireparation. Den maskin jag köpte i England fick jag för halva priset där. 3000 kr istället för 6000 kr här hemma. Jag resonerade så att jag kan skicka maskinen flera gånger till England för de 3000 jag sparade på köpet. Jag skulle också kunna välja att reparera maskinen här hemma för mellanskillnaden. Blir det inga fel på maskinen har jag gjort en bra affär. Om det blir jättemånga fel så har jag gjort en dålig affär. Man får känna efter vad som känns bra för en själv.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 09:44   #23
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Jag diskuterade också som Sophia. Å andra sidan har jag faktiskt aldrig råkat ut för att jag behövt utnyttja garantin på något (jo en gång på vår nya bil, el-fel). Ofta kan man lämna in maskinen eller fråga i servicebutik vad felet kan tänkas vara och vad det skulle kosta att åtgärda, då kan man välja redan där hur man vill göra. Det är inte ovanligt att man kan få den hjälpen utan att det kostar någonting eller till en mindre summa om någon hundring eller så.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons