Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-16, 22:12   #16
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad

Jag vaknade också av det, men fattade ingenting, först trodde jag att det var något jag hade drömt, sen tänkte jag att det var da väldans som det var livaktigt, nja jag har drömt, så är det !! När jag sen såg nyheterna så fattade jag ju vad det var frågan om, men jag är alltså väldig slö så tidigt på dagen.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-20, 20:43   #17
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad

Wink fick följande mail av min lillebror som bor i Lund...

JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS!
NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT JORDBÄVNING I SKÅNE!

Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olsson i Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ur sin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten.

Din hjälp behövs omedelbart.
Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden.

Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kan ge skåningarna en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver. Se exempel nedan.
1500 kronor ger tre skåningar:
snaps till julbordet
extra grädde i ris á la Maltan
extra fet ful-fiskad ål
specialimporterade äpplen till äpplekagan
filtar till soffan, för eftermiddagsluren
Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!

DU KAN RÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-20, 21:06   #18
chery chery är inte uppkopplad

Ehh.. Förlåt Skulle det där vara kul eller. Det märks vilken sorts Lundabo din bror är för om han hade varit skåning så hade han inte skrivit det.
jag tycker inte det är ok att göra narr av oss som drabbades. det var tillräckligt omskakande ändå.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-20, 22:17   #19
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Jag är inte skåning och jag var inte med om det hela men skulle inte heller vilja att någon gjorde narr av det.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-23, 07:58   #20
Shania Shania är inte uppkopplad

Kan bara konstatera att det finns alla sorters människor som gör sig lustiga över andra människors olycka och rädsla. Utgår ifrån att dom inte är så kaxiga när dom själva råkar ut för händelser av detta slag. Jag fick också ett mail med samma innehåll från en bekant.Dessutom var postgironummret till radiohjälpen angivet i mailet. Kan hålla sig för skratt.
Hoppas att de drabbade får fira en lugn jul.
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-25, 09:15   #21
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad

Citat:
Shania skrev: Visa inlägg
Kan bara konstatera att det finns alla sorters människor som gör sig lustiga över andra människors olycka och rädsla. Utgår ifrån att dom inte är så kaxiga när dom själva råkar ut för händelser av detta slag. Jag fick också ett mail med samma innehåll från en bekant.Dessutom var postgironummret till radiohjälpen angivet i mailet. Kan hålla sig för skratt.
Hoppas att de drabbade får fira en lugn jul.
jag pratade med min lillebror på telefon om skalvet och han tyckte att det var lite läskigt men han var vaken när det hände så han fattade rätt snabbt vad det handlade om, det var nog värre för er som vaknade av det.

Om nu postgironumret till radiohjälpen var angivet så kommer ju eventuella pengar iallafall hamna hos sådana som behöver dem på riktigt Det var absolut inte meningen att göra sig lustig över att folk blivit rädda som jag bifogade mailet tänkte att det bara kunde vara en kul grej men om jag sårat någon ber jag om ursäkt!!
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-25, 11:47   #22
chery chery är inte uppkopplad

Det är ok. Vad jag har förstått så är det något som har spridits via msn och en del andra ställen. Min dotter fick också ett sådant mail, och vi såg att det var åtminstone ca 200-250 före henne som fått det.Gissar att din bror fått det från någon annan. Tyvärr är det nog någon som bor långt ifrån och som inte alls kände av det, men som tycker det är kul att förlöjliga skåningar.Skulle tro att den personen inte skulle vara lika tuff om det hade drabbat honom/ henne. Jag tog i lite mycket då för vi var lite omskakade, och vi visste inte då att det var frågan om ett "vandrings mail" dvs FW.
Pia
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.