Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visa resultat för omröstning: Fler barntyger till sverige
Ja 41 85.42%
Nej 7 14.58%
Antal röster: 48. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-04, 11:50   #1
tillis tillis är inte uppkopplad

Jag har också svårt att hitta tyger med trevliga mönster till baby/barn. Har varit runt i Uppsala och Borås och tittat än så länge. Hittade några enstaka roliga trikåtyger, men eftersom jag var ute efter mjuka, vävda bomullstyger till babykläder (klänning, hängslebyxor mm) eftersom jag bara har en gammal husqvarna 2000 så var det rätt kört! (Ok, det fanns en del bomullstyger som var menade att ha som påslakan, gardiner mm, men de var på tok för tjocka och stela...)
Jag skulle gärna se en hemsida som säljer barntyger, både trikå, velour, vävda bomullstyger mm.
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 11:56   #2
letw83 letw83 är inte uppkopplad

tillis
neanobelle har ju både trikå, vävda bomullstyger och velour. Inte så mkt bebis/barnmönster, utan mer blommor och sånt.

Jag tror det är svårt med rena barnmönster på vävt bomullstyg, är nog inte så jättepoppis just nu.
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 12:45   #3
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

Citat:
letw83 skrev:
Kör du ända dit, så borde du kunna köra till jofotex i söderköping, ser ut att va ungefär lika långt. Dom har massor i härliga trikåer som passar barnkläder.
Anledningen till att jag kör till Gittes är ju då vi har släkten åt det hållet så man passar på att träffa dom.
Känner ingen åt Söderköpings hållet så det känns liksom så bakvänt att köra dit bara för att köpa tyg.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 21:52   #4
Patricia Patricia är inte uppkopplad

halloj

Jag tycker att det är svårt att hitta roliga barntyger i trikå,jogging alltså töjbara tyger.
Har hittat MASSSA i bomull, men jag är inte redo att sy i det ännu känner jag. Gillar mjuka tycker mera just nu ler.
Kram patricia
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 12:39   #5
albasmormor albasmormor är inte uppkopplad

den andra tygbutiken

Hej

Den andra tygbutiken som ligger mellan Gittes och Kristianstad, närmare bestämt i Fjälkinge heter Jonic-textil.

De har öppet sista torsdagen i månaden, men även en webb butik. Själv handlar jag en hel del där. De har utmärkt service. låga priser och ett porto på ca 82 kr om du handlar för mer än 300 kr.

De har en del söta jersey barntyger

MVH Annette
albasmormor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 21:19   #6
missleo missleo är inte uppkopplad

Jag kan rekommendera dig amerikanska ebay shopen NR Fabrics. Kolla pa knit fabrics (stickade tyger). De är inte "yarn-dyed" utan färgen och motiven är tryckta vilket gör att de inte är lika mjuka som trika-tyg du är van vid men mjukare än vävda tyger.Jag köpte gröna valar pa bla bakgrund och tva olika hawaii-mönster. De finns mycket att välja pa.
De skriver att de bara levererar inom USA, men om du skriver och fragar sa skickar de gärna till Europa (jag bor i Österrike) - upp till 3 yards för 11USD.(tänk pa tullgränsen)
Hör av dig om du vill ha mer info!
missleo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.