![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Peo, jag skulle satsa på symässan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Välja symaskin!!!!?
Det finns ju säkert annat också på Sy-festivalen som kan vara av intresse för en sy-intresserad person (hustru)
Då kan jag sätta mig med en kopp kaffe så får hon springa runt och välja..... ![]() Nä, jag får nog vara med och tala om vad alla maskiner kan och inte kan, känns som om man behöver av-programeras efter detta. Har personligen ganska litet intresse för allt vad tyg och trådar heter, men med en ny teknisk apparat i huset så kanske att man får en ny hobby!? (större under har väl skett) Så ser ni några på sy-festivalen som springer runt och provar allt vad sy-maskiner heter så vet vilka det är. Tack! ännu en gång alla som har svarat och tipsat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Kan tala om att det är en Sy- och antikmässa i Uppsala nu i helgen vid Fyrishov. Jag vet att Pia från Symaskinsbutiken i Västerås kommer att vara där. Hon representerar både Bernina och Brother, kan varmt rekommendera att besöka hennes monter.
Jag lovar en gedigen information om symaskiner då hon har arbetat med att symaskiner i 25år. Jag har själv köpt både min Brother 3100D och min Bernina 730 där och är mer en nöjd med service och utbildning på maskinerna. Jag har även haft en Bernina 440 QE och de är en av det mest ultimata maskinen jag haft, men ha begäret vill ha större och dyrare maskin så därför bytet, vilket jag ib land kan ångra. Har även haft Husqvarna D1 och Janome 10000 men bara haft problem med dessa varför jag personligen ej kan rekommendera dessa. Största problemet har varit bemötande från försäljare och generalagenter. Lycka till med Erat symaskinsköp, och hör gärna av om jag kan hjälpa till med något. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Ja du Peo, om du gillar nya häftiga apparater ska du titta på broderimaskinerna, jag brukar tycka att det är roligt att se hur män som följer med sina fruar till Syfestivalen fastnar vid just broderande symaskiner. Sist jag var där så hade jag en tvåårig pojke i knät när jag provade en broderimaskin som tyckte att maskinen "borrade" så fint... du skulle inte bli den första mannen i historian som börjar brodera. Men broderimaskiner är väldigt dyra, det är enda felet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Peo:
Ett litet tips: Innan du väljer symaskinshandlare, sök på deras namn här på sysidan så får du se vad andra tycker om dem. Bra sätt att hitta rätt, och framförallt att undvika onödigt krångel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Välja symaskin!!!!?
Jaha, nya bud!
Har kollat lite på Pfaff Expression 2048 och Husqvarna 870Q. Har även ringt runt lite till olika (försäljare, visseligen) men det är entydigt: Husqvarna 870Q ger mest för pengarna.(säger dom iallafall) Så det kanske slutar med att det blir en sådan!? Sedan så har vi en Husqvarnabutik i närheten där vi bor. Ska försöka förhandla lite med priset på den. Kostar nu 11995:- ( ord:12995:-) Men allt går väl att förhandla om! eller.....? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Även om du inte får ner priset kanske du kan få dem att slänga med lite extra tillbehör. Lite kul pressarfötter t ex. (sök i forumet om du vill ha tips på vad som kan finnas)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Hoppas innerligt att vi får veta slutet på denna historia för det är underbart att se någon som lägger så mycker energi på en present till sin livskamrat.
Lycka till och som sagt - glöm inte meddela resultatet av ditt letande till alla oss nyfikna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Välja symaskin!!!!
Japp!
Uppdrag slutfört! Nu har hon fått sin present. Det blev en Husqvarna Sapphire 870Q. Fick med det stora Quiltbordet och övermataren, vet ej om dessa kommer att behövas men kan vara bra att ha. Köpte den hos våran "lokala" symaskinbutik. Hon verkar väldigt nöjd, än så länge iallafall. Tack alla som kommit med idéer, tyckande och tänkande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Bra val!! Och huvudsaken hon är nöjd ju ![]() Och jättebra med bordet och övermataren, dom är ovärdeliga! (i alla fall för mig som e fast i Lappteknikträsket ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Husqvarna
Hej!
Jag har precis köpt en Huskvarna Saphire 850 Quilt och är väldigt nöjd. Har tidigare haft Huskvarana-maskiner och varit nöjd med dessa också |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:49.