![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Hej
Jag tycker du skall sticka en sjal, den kan man göra så enkel eller så svår man vill. Enklast så lägger man upp 3m, och ökar 1m i början på varje nytt varv. Du kan göra den lite ovanlig om du väler att sticka vartannat varv med ett tunt mohairgarn och vartannat med ett tjockt garn. Eller så väljer du ett "vanligt" garn och använder stickor 3,5 eller 4,o rundsticka 80cm. Ett annat sätt är att öka 1m i början och slutet på alla räta varv SAMT 1m på var sida mittmaskan. Tar du ett melerat garn så ser den avancerat ut!! Ett annat alternativ är muddar. De kan man också göra helt efter behag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Det framgår inte vilken skicklighet du har i stickning nu, före stickprojektet.
Men tänker att om du är lite duktig redan skulle du ju kunna göra en fair-isle-tröja med steekar och sånt. En stor spetssjal av något avancerat snitt är ett annat arbete. Och är du inte så avancerad kan ju en tröja/kofta med ett garn i taget men med intressanta ökningar och minskningar räcka. Flätor? (Roguetröjan?) Det framgår inte heller om du bara får sticka på lektionstid och hur många timmar i veckan det är. En flättröja och sen på resten av tiden en spetssjal? Och avsluta med flerfärgade vantar (typ latvian mittens) om du hinner. Får du sticka på fritiden också och det är en rolig stickning kan även ett stort arbete bli klart snart: "Ska bara ..." "nästa roliga varv också innan ..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Jag har kommit en bit i min stickning så jag ska börja göra olika mönster och jag tror även att jag får jobba hemma vet ej än men annars har vi 1 ½ timme i veckan ev 1½ till i veckan beror på vad man väljer för extra lektion men tack för tipsen det blir nog nått åt tröjhållet eller kanske en klännig
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40.