![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Oj, det måste ha gått åt massor av plastkassar, eller? Det skulle ta evigheter för mig innan jag kunde sätta igång med arbetet. Jag har köpt rullar i olika färger. Ska börja till helgen... Jättespännande!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Nej, det var inte så farligt, jag klippte dem bredare än vad rullarna är så det blev gansk tjockt. Sedan började jag klippa i botten och klippte runt, runt så det blen en enda lång remsa.
Det blev ju väldigt varierande färger beroende på vad det var för färg på kassarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
klippa remsor av en plastpåse
kika på denna video från youtube! den underlättar!
http://www.youtube.com/watch?v=dj1pVVjtqRk |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Jag minns att min äldre syster och hennes väninnor på symötena under 1970-talet virkade väldigt mycket med plastremsor. Mest blev det avlånga rektangulära mattor virkade i fasta maskor. Eller runda i varierande storlekar. För att virknålen skulle glida lättare doppade man denna i Niveakräm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Virkade en rund matta att ha undet matborrdet, säkert 2 m i diameter. Minns att eet var tungt att vrida runt på slutet. Jag hade matolja på virknålen. Potatismjöl är säkert bättre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:25.