Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-11, 11:04   #16
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Vad gäller säkring så har engelsmännen säkringar i sina kontakter eftersom de inte har säkringar i elcentralen på samma sätt som vi har (en av flera briljant byggnadideer man har i England i stil med att inte utrusta badrum med golvbrunn och låta rören gå på utsidan av huset...). Har inte ett dugg med själva maskinen att göra. Maskinens säkringar sitter i maskinen. Så det är absolut inte något hinder att byta kontakt om man vill det.

Själv är jag lat och eftersom den adapter jag har är så smidig bytte jag inte kontakt på just denna maskin (har en 1000CP från England), även om jag gjort det på andra.

Pratet om att inte lämna adapter i kan ha att göra med att man blandar ihop det med de spänningsomvandlare som vi har till så många apparater idag. Dessas drar viss ström även när appareten inte används. Varierar kraftigt mellan olika adapters. Känn på de ni har hemma och ni kommer att märka att vissa är varma även om apparaten inte används. Ju varmare, dest mer tomgångseffekt och kanske ide att inte låta dem sitta i hela tiden. En ren övergångsplugg som inte är aktiv och gör något med spänningen ska det inte vara annorlunda än att ha vilken annan kontakt som helst i.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 19:21   #17
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Angående garantin, så är det mycket möjligt att tillverkarens garanti ändå gäller i hela EU. Det är nog t.o.m. troligt. Som jag läser den Pfaff-garanti jag fick med när jag beställde från SMD, så verkar det då som om den funkar överallt inom EU i alla fall.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons