Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-28, 08:36   #16
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Äntligen fick jag till ett köp som jag är nöjd med, i en butik i Sverige (trots prisskillnaden).

Så nu är jag lycklig ( ) ägare till en janome jubilee 85!

Jag sydde litegrann igår på den, och vilken känsla det är i maskinen jämfört med den jag har haft innan. Det känns (hittills) som att... (svårt att beskriva, jag ska försöka)... den levererar de sömmar jag TÄNKER på att sy. Andra maskiner jag har haft har man liksom fått trixa med för att det ska se snyggt ut.Det flyter mycket bättre med sömnaden helt enkelt.

Jag vågar inte ta ut glädjen i förskott riktigt. Sanningen att säga syr jag på ett ganska kraftigt gardintyg, jag syr en väska (min första), och tyget är ett enkelt tyg att sy på. När jag provat lite trikå/velour samt jeans kommer jag att lämna en mer fullständig recension.

Men känslan... den är härlig!
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-07, 21:10   #17
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Roligt, jag har tänkt filma småsnuttar med hur man använder lite pressatfötter på jubileen och lägga ut på min blogg. Jag gjorde ett prov i helgen, men så har jag inget program som jag kan vrida bilden på så jag ska filma om det, tror inte jag hinner lägga ut det idag, men kanske i slutet av veckan.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons