Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-22, 07:47   #181
hannes hannes är inte uppkopplad

Det lyder spændende, jeg bliver helt nyfigen, men det jo en af de morsomme (roliga) ting ved at deltage i sådan et projekt. Jeg måste vente lite gran, for jeg har lovet mig selv at gøre det sengetæppe færdigt, som jeg syr på. En sy-veninde var begyndt at sy det, men det var for mycket for hende.
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-27, 21:07   #182
Beth Beth är inte uppkopplad

Nu har jag sytt det första husblocket, men tyvärr kan jag inte använda det till vänskapsquilten.
Jag sydde ett Row Houses-block från www.quilterscache.com, det stod angivet att det skulle sluta med ett 10" block, men det gjorde det inte. Trots jag använde deras mallar blev blocket, 12½"x9½", så det var inte rätt på något håll. Ja, något måste jag ha gjort fel, kan bara inte klura ut var felet ligger.
Men jag kan använda blocket till en liten tavla eller något annat, det blir säkert bra ändå, men lite snopet var det.Jag får leta upp något annat mönster istället. Men en sak är säker, jag ska kontrollmäta mallarna innan jag börjar nästa gång.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-27, 23:19   #183

Det var synd, Lisbeth. Jeg har skrevet RowHouse ud på http://www.quilterscache.com/P_R/RowHousesBlock.html og når jeg måler skabelonerne bliver de tilsammen 12" x 12". Der står, at den skal blive 10", så der er fejl. Men du må også have gjort en fejl, når du får 12½"x9½". Det er godt, at du skriver det her, for det husker os på, at vi skal kontrollere målene.
Gammal 2006-03-28, 07:14   #184

Ja, man lär sig hela livet, och för det mesta lär man sig utav misstagen. Men jag mätte mitt husblock nu igen, jag var nog trött igår kväll, för det mäter 12½"x12½",
Någon som har något förslag över vad man kan göra med ett enstaka husblock? Nu när det är sytt så kan jag lika gärna försöka använda det till något. Det är inte helt klart, jag har tänkt sätta fönsterspröjsar, dörrknoppar etc.
Lägger in mitt första husblock i album.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-28, 07:24   #185

Lisbeth, jeg har sendt mail til Marcia, som har siten med alle blokkene, og hun var meget taknemmelig over at blive gjort opmærksom på fejlen, hun undskylder og giver dig ret, det er en 12" blok!
Gammal 2006-03-28, 07:43   #186

Tack Hanne, då blir det troligtvis ändrat på deras quiltsida också. Fler behöver ju inte göra för stora block. Marcia har lagt ner mycket arbete på att lägga ut alla blocken på siten och de är jag tacksam för, om någon uppgift blir fel, så ramlar inte sybordet ihop för den sakens skull.
Det finns många andra husblock som är fina på hennes site och på andra siter på nätet.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-28, 08:26   #187

Jeg har set billedet af din husblok, den ser fin ud! Kan du sy en dækkeserviet (bordstablet) eller lille dug af den? Hvis du syr nogle kanter udenom, eller måske flere huse tilføjet + kanter. Jeg tror, det kunne blive morsomt (roligt). Så kunne du godt dekorere husene, som du har beskrevet.
Gammal 2006-03-28, 08:44   #188

Ja, jag funderar på att sätta till ytterligare två husblock, så det blir riktigt Row-House-aktigt. Jag har inte mer av hus- och taktyget, men det gör ju inget, alla hus är ju inte lika. Dock har jag lite mer av dörr-tyget och himmelstyget, så det kan bli en liten rad utav det.
Nu när blocket ändå är för stort, så kan jag ju göra det ännu större, lite gräs framför, en gata kanske, vi får se.
Jag blev lite snopen igårkväll men det blev ganska roligt i slutändan i alla fall, nu får jag ju leka med detta husblock lite.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-29, 06:50   #189
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad

Nu har även jag satt nålen i tyget
Som vanligt (gäller allt - ´matlagning, sömnad, målning, stickning mmmmmm) har jag svårt att följa mönster utan att göra egna ändringar
så jag har "byggt" 2 egna husmodeller
So far so good
Birgitta-L är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-29, 15:23   #190

Nu har jag kontrollmätat även Log House på www.quilterschache.com. Jag får inte mallarna till mer än 9"x9", alltså inte 10"x10" som står angivet. Det är dock ganska enkelt att förlänga/bredda genom att lägga till lite mer himmel och gräs.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-29, 19:53   #191
iamia iamia är inte uppkopplad

Jag har totat ihop ett "eget" husblock med inspiration från rowhoouse blocket som blir 10*10". Så nu gäller det att det blir rätt mätt.
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-02, 16:22   #192
iamia iamia är inte uppkopplad

Hej! jag har en fråga om det är nån som vill ha hus med en mörkblå himmel? Jag hoppas att det finns någon jag har två st + 1 till mig.
Annars så får jag sprätta upp och sy om dom blocken.
Åsa
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-02, 16:27   #193
barwin barwin är inte uppkopplad

Det är helt OK med mörkblå himmel för min del.

Är Eiffeltornet ett hus?
barwin är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-02, 16:37   #194
Odette Odette är inte uppkopplad

Det är helt ok för mig också att få mörk himmel.
Odette är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-02, 16:43   #195
Odette Odette är inte uppkopplad

Eiffeltornet är väl en byggnad precis som ett hus så visst kan det vara med. Man måste väl inte bo i huset?
Odette är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:33.