![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#166 |
|
Nej stop nu!
![]() Og Ingrid, du skal inte provtvätta på 60 grader, der er ingen, der vil tvätta en quilt ved 60 grader! Når nogen fråga om, hur de märker med penna eller brodyr, så er det vel, fordi de ikke kender til, hvordan de skal göra. |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
Citat:
Det är så mycket som jag inte har tänk på. Trodde att det räkte med att välja tema, storlek på block, lagom många deltagare och hur lång tid man hadde på sig att utföra projektet. Oddny |
|
![]() |
![]() |
#168 |
|
Jag kan ändra i riktlinjerna lätt som en plätt - bara sammanfattade det som sagts i forumet. Det enda som är viktigt är egentligen att vi gör samma storlek och att det går att tvätta!
Angående namn på blocken så tänkte jag bara att det kunde vara trevligt för att komma ihåg vem som gjort vad men det är ju upp till var och en hur man vill göra. Jag tycker att det är fritt fram för alla att göra som man själv vill! ![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
Tjejer! har vi kommit fram till hur vi ska ha våra hus?? Och är vi 16st?
|
![]() |
![]() |
#170 |
|
For min part kan jeg sige, at jeg er med på retningslinierne, som vi har modtaget. Men jag har funderet en hel del over, om det er det samme, vi har lyst til at sy?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
Det vill jag med,
Tyget räcker det att jag tvättar det lite lätt för hand eller måste tvättas i maskin? Är det inte så att det ska tvättas för att inte krympa olika när det är i hopsytt ![]() Senast redigerad av iamia den 2006-03-17 klockan 13:22. |
![]() |
![]() |
#172 |
|
Der er olika meninger om det med tvättning. Jeg har sy-veninder, som ikke tvättar bomuldstyger, hvis de har neutrale farver. Men jeg tvättar altid, så er jeg sikker på, at det ikke krymper eller farverne smitter af. Jeg tvättar små stykker ganske let för hand (ellers trevler det for meget, og så er der ingenting tilbage
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
Jag kunde inte hålla mig. Har redan börjat sy. Det är jätteroligt att tänka ut hus!
|
![]() |
![]() |
#174 |
|
Jag håller med dej Hanne - det får inte bli så att man ställer upp på nåt man inte egentligen vill - för vi gör väl det här för att det ska
vara kul BÅDE att göra och att få ![]() Har själv bestämmt vilket hus jag ska sy o ska hem o räkna på tyg osv i helgen ![]() skönt att få koppla av från allt löne-slit o övertid |
![]() |
![]() |
#175 |
|
Ja - og tænk, jeg kan sy 16 olika huse!
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
De ska bli så kul att sätta igång på allvar, tränar just nu. Men som du sa Hanne tänk att få göra 16 olika hus.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
Åhhh, att jag inte har sett den här tråden tidigare. Ju längre jag läste i den desto mer sugen blev jag på att delta trots att jag egentligen inte kan nånting om quiltning, men allt går väl at lära sig.
Tyckte det var så himla kul idé med hus. Får se era resultat istället senare på året. ![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
Hej Emma! Ja, visst blir man sugen på att sy!
Jag följde med och läste med spänning om den förra vänskapsquilten här på Sysidan. Och nu är jag med i den här!!! Det ska bli kul, jag har aldrig sytt just husmotiv förut. Jag hade helt andra idéer i mitt huvud, men nu tycker jag hus-idén är strålande. Det lär ju bli lite personlighet i varje hus, tror jag. Jag håller på att titta igenom tyger jag har. Jag har ingen aning om jag kommer att sy 16 lika eller 16 olika hus! Jag har bestämt mig för att börja med ett och se hur det känns. Kul är det ialla fall, och en rimlig tid att bli klar på. Det blir lite trevligt sommarjobb också att sätta ihop allting. Jag älskar att sy på sommaren, man kan hålla till lite utomhus, eller sitta och sy på trampmaskinen framför öppet fönster. Men nu är det elektriskt inne mörka kvällar som gäller! Glada syhälsningar till alla vänskapsqviltare från Åsa ö. |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#180 |
|
Nu har jag bestämmt vilket hus jag ska ha
![]() (det finns så måååånga att välja på) Tar samma "modell" men i olika färger med lite olika detaljer - köper lite nytt tyg att komplettera med i helgen - sen startar jag ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:42.