Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-13, 19:19   #1
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Bakgrundsbilder hemsida

Går på datakurs och nu har vi kommit till göra hemsida. Är det någon som vet var jag kan hitta lite snygga syrelaterade bakgrundbilder och figurer.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-13, 21:22   #2
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
här finns lite: http://www.clipartguide.com/_search_terms/sewing.html
annars är det enklaste att googla på tex 'free sewing clipart' eller 'yarn', 'fabric' eller liknande så kommer det upp lite av varje.
Gör man bildsökning så ser man direkt vad som finns, och det behöver ju inte vara clipart för att funka på sidan heller.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 08:44   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tänk bara på, när du kör bildsökning med google, är att inte bara plocka rakt av. Gå in till sidorna och läs copyrighten eller fråga sidägaren om det är ok att låna bilder.

(har blivit drabbad några gånger av folk som bara stjäl rakt av eller ännu värre, direktlänkar till mina bilder och det stör mig)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 09:43   #4
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Citat:
ichigo skrev:

(har blivit drabbad några gånger av folk som bara stjäl rakt av eller ännu värre, direktlänkar till mina bilder och det stör mig) [/B]
Mohaha, jag var lite elak en gång när nån jeppe direktlänkade mina bilder; lade upp en annan bild med samma namn som den "stulna" bilden (orginalet var nån bild med små stjärnor). Den nya bilden var knallrosa med väldigt fula bananer och streckgubbar som jag gjort i paint.

Hon som snott bilden blev väldigt sur, men det struntade väl jag i, hon hade ju bara tagit min bild, och det är väl upp till mig då om jag ändrar bilden...
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 09:53   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, det är ju ett sätt.
En jag känner som blivit drabbad gick ett steg längre, när hon bad om att ta ner, men tjuven vägrade. Hon bytte bild till äcklig extremporr. Det gjorde susen.

Hittills har folk tagit ner när jag bett om, men ibland kan de vara mycket oförskämda när jag bett dem, som om det var jag som gjort fel, inte dem.

Värsta var att någon stal min logga och använde det som sin avatar på det dockforum jag "säljer" mina saker... Ibland börjar man undra, finns det inte så mycket innanför pannbenet på vissa?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 13:40   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Är det av en slump ni hittar att de använder era blider, eller finns det sätt att kolla det på?

Sorry om jag stjäl tråden.

Förövrigt tycker jag det är kul när någon gör egna bilder, behöver ju inte vara så svårt. Gör en liten ruta med lite ränder eller mönster i paint och upprepa den som bakgrund t ex.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 13:55   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, just bakgrund är det nog bättre att det är lugnt och inte en hel bild i fulla färger. Om man ändå vill ha hel bild så får man dra ner färgstyrkan eller så. Men ja det är bättre med enkla bilder.. som Cecilia säger.

Hur man märker.. Ja det är knepigt. När det gällde dockbilder så har mina dockvänner upptäckt och sagt till mig.

Men en gång hittade jag av ren slump när jag sökte på en sak och hittade min egen bild..

kanske om man är omständig så kanske man kan köra någon avancerad sökning som innefattar länka-till-site och fil för fil sökning... så man hittar sajter som länkar till dina bilder... men ja, det är lite omständigt och jag har glömt hur man skriver. det är nog före google också.. altavista kanske. men google kanske också kan göra.. bara att läsa i avancerad sökning-dokumentation... :P Det här är alltså om andra sajter som länkar direkt till dina filer, inte att de stulit dina bilder o sparat på deras server.

men om du har verkligen udda filnamn kanske du kan söka på det och ser hur många gånger det dyker upp och verifiera dem om det är dina filer eller andra som råkar ha samma filnamn som du.

sen hjälper det nog också om man ber server-administratören att lägga in robot-textfil där man undanber sökmotorer att lägga med bilder i sina sökningar så dyker det inte upp i googles bildsökning t.ex.

Det gjorde jag när jag märkt att några använt en bild på min docka som auktionsbild när de säljer samma modell, och det hände två gånger, och två helt skilda personer. Jag blev mkt fundersam, sen körde jag google bildsökning på dockans modellnamn.. Och se där, vilken bild dök upp först? min! så inte konstigt de bara plockade första bästa bild från google bildsökning. Så nu har jag bett server-administratörn att exkludera mina bilder och nu finns bilderna inte längre med i googles bildsökning.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 14:12   #8
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Jag hade inte tänkt stjäla någons bilder, är ganska medveten om reglerna utan tänkte mer på om det fanns någon sida där det var tillåtet att ta eller köpa. Tack för länken skall kolla den.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 14:19   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Lite konstruktivt för dig, inte nödvändigtvis syrelaterat men bakgrundsbilder är det:

http://www.backgroundcity.com/
http://www.fg-a.com/backgrounds.htm
http://www.grsites.com/textures/

Sista länken finns kategori som heter Cloth/Carpet, lite tygkänsla ju.

Men personligen föredrar jag enfärgat.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 21:17   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Får du inte lära dig göra egna bilder/bakgrunder på datakursen? Det finns ett enkelt program som heter 2020 som gör en bild som bakgrund. En enkel bild blir ju bara en ruta som upprepas men det här programmet göra att den fadar/smälter in i varandra.

För övrigt är bredbandstjyvar ett oskick och en hel del har fått smaka på andra bilder än väntat. Vad sägs om en söt rosa bakgrund som plötsligt blir till en stor stoppskylt markerad med bredbandstjyv. Jätteskoj men fruktansvärt onödigt om alla höll sig till reglerna på nätet.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons