Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-28, 12:13   #1
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Visst är det väl kul??

Jag har sista tiden roat mig med att e-shoppa. Både på onlinebutiker och e-bay. Små och lite större tyglappar. Några här och några där. Nu börjar de så smått ramla in i min brevlåda. Det är så kul att få se dem i brevlådan tycker jag. För nog är paket en trevlig omväxling bland alla räkningarna Å så får man bli glad så många gånger av tyg. Först när man ser det första gången och man gillar det. Nästa om man tex vinner en auktion på e-bay så är man glad att ha vunnit sedan när man får hem tyget blir man oftast glad igen. Sedan är jag glad medans jag skapar och sist men inte minst när man har sytt färdigt något med just det tyget Tyg måste vara en av de större källorna till glädje
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 14:23   #2
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Låter som om du är glad hela tiden

Fast man blir glad av ebay och tradera, det är sant. Jag har precis vågat mig på ebay, köpte en axelremsväska där, och nästa gång blir det väl brodergarn och tyger och sybehör och sticknålar och virknålar och gaaaarn och kardor och ull och mer gaaaarn *pust* Och möjligheten att göra klipp är ju oerhörd, samtidigt som man ofta gör samhället och miljön en tjänst genom att handla second hand. Jättebra med andra ord!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 16:58   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ebay och onlinesbutiker.. jo jag köper konstant.
Väntar nu på en hiskelig order från equilter eller vad de nu heter.. usch, jag förköpte mig på tyger för 100 dollar eller så! Roligt, men inte bra för ekonomin, och jag bävar mig för om det ska fastna i tullen!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 17:05   #4
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag har även jag lite ängslan för att det ska fastna i tullen. Men då får man väl slå ut det på alla gånger man sluppit tull tänker jag Hoppas ditt paket passerar utan att fastna i tullen då det kan vara tillräckligt lång väntan på paket från USA ibland ändå utan extra tid i tullen.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 17:51   #5
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
Åh, ebay är toppen för humöret
skickar dom som brev får jag det oftast på 3-4 dar!
och som du säger monika, glad när man hittar, när man vinner, när man väntar och får det och när man skapar. valuta för pengarna det
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 19:29   #6
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Idag blev jag bara så glad när jag äntligen fick mitt paket ifrån Quilting from the heartland, det fastnade inte i tullen Det som strulade där var posten i Sverige.De skickade paketet rätt i måndags men då de inte kör ut så skickade de tillbaks paketet till Örebro för omsortering och avisering vilket betydde ytterligare två dagars väntan för min del. Jag som då tyckt att jag väntat länge nog då jag väntat sedan den 14/8. Fördröjningen där var att min stiletto var restad så de väntade att få hem den innan de skickade mitt paket.

Men den som väntar på någe gott väntar aldrig för länge. Fick dessutom idag ett tyg som jag köpt på e-bay. Lilla julafton idag. Nu hoppas jag att hösttygerna jag beställt kommer snart så jag kan sätta igång med höstswapskapandet
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-30, 17:54   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
100dollar-ordern kom! (ganska snabb leverans).. MEN.. jag fick betala 250 kr i tull! BLEH!
Men trots det så tror jag det blev mkt billigare än att köpa i Sverige. Även inkl tull. Men just de här tygerna har jag i alla fall inte sett i Sverige. (ok, en och annan prickig har man sett)
Det var från www.equilter.com

Om jag kunde ha köpt i fat quarters så skulle jag kunnat halvera priset, men ja sådant är livet. Jag kanske klipper upp några till fat quarters och säljer ena och behåller andra.

Här kan du se vad jag köpt!

EDIT: bilden vägrade komma upp här så se nästa inlägg istället.

Senast redigerad av ichigo den 2007-08-30 klockan 17:59.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-30, 17:55   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
bild...
Bifogade bilder
 
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-30, 20:23   #9
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Grattis ichigo till ett vackert tyginköp. Mitt "stora paket" innehöll skärmatta och en hög linjaler. De hade varit vänliga och skrivit att värdet var 35usd när det verkliga var på 89usd. Även om det nu då för min del inte spelade någon roll.
Hoppas att du får superkul med dina tyger!
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-30, 20:29   #10
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Idag fick jag också ett paket. Visserligen inga tyger eller så, men böcker från adlibris Och sedan väntar jag på lite billig, begagnad kurslitteratur som bör dimpa ner innan torsdag den 6:e. Gladgladglad!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-30, 20:34   #11
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Grattis Alexandra!
Det här tygerna dök upp i min brevlåda idag Kanske kommer det ingå i något höstblock?!

Ps. bild lånad från auktionen. Tyget är lite glittigt vilket är lite svårt att se på bilden tyvärr.
Bifogade bilder
 
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-30, 21:53   #12
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Oh så fina tyger ni har köpt. Måste surfa ut på ebay och se om jag hittar nåt också.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-30, 23:00   #13
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Roligt att se vad folk köpt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons