![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyg till arbetarbyxor?
Som scout är oömma, lösa byxor ovärderliga. Jag vägrar att använda jeans, eftersom de är sydda efter modet (och med andra ord är till för att användas i stan). Är det någon själ som vet var man kan köpa sådant kornblått tyg som man ser att byggarbetare och elektriker har sina brallor sydda av? Eller något liknande tyg? Någon som vet vad tyget heter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det heter bävernylon. Jag har ett par och de är super!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Alla jeans är väl inte mode-brallor? Jeans var ju ursprungligen arbetarbyxor? Hur som helst så tycker jag att bävernylon säkert fungerar bra, men blir varmt. Någon kraftig bomullstwill borde också fungera, om du inte vill köpa fördigt från Blåkläder eller Snickers eller så.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ann1e: Tackartackar!
Ida_B: Självklart var ju jeans ett arbetartyg från början. Men jag tycker inte att de modeller som finns i affärerna lämpar sig särskilt väl till hårt arbete, som jordbruk till exempel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() Jag är gift med en jordbrukare sedan 30 år tillbaka. Han har aldrig haft några andra arbetsbyxor är just jeans. Det fungerar ypperligt. Tror inte han tänker ändra på det i framtiden heller. Anne-Marlen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Annemarlen: Hoppsan, fast aldrig blir man för gammal för att lära sig något nytt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hihi..
ska väl tillägga att det är inte jeans som är utnötta från i affären som han använder...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Pappa är också jordbrukare och jobbar jämt i jeans. Dock köps de inte direkt från JC... Om du vill ha oömma jeans som inte är sydda för att i första hand vara moderiktiga rekommenderar jag att du letar i diverse billighetsaffärer, eventuellt kan det finnas bättre urval på herravdelningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Om du bor i närheten av ett Jula-varuhus kan du titta där. Dom har snickarbyxor även i damstorl.
Priset är ca 249:- Sedan har Lantmännen en snygg arbetsbyxa för kvinnor med broderier på. Tyvärr minns jag inte priset. M v h Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack så mycket för förslagen!
Jo, det var just det jag tänkte på. Var i all världen hittar jag jeans som inte är sydda "modernt"? Dvs inga tajta byxben eller låga midjor till att börja med. Jag ska nämligen upp till Norrland och praktisera på ett hästjordbruk, och sommardagarna kan tydligen bli rätt varma, så med tajta brallor lär man inte njuta :S Men, om jag ändå blir sugen på att sy ett par snickarbyxor och behöver införskaffa lite bävernylon, är det någon som vet var man kan köpa via internet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Icke-moderna jeans finns det mängder av på andrahandsbutiker. Billiga är de också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Här i skövde har vi en kanonbra affär som heter Westis. De har det mesta inom jeans syr även upp egna.
Dom har gjort om en lada till butik ca 2 mil utanför stan. http://www.westis.se/ Hoppas att du hittar ett par sköna jeans.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Tack, får väl ta en runda på myrorna idag och se vad jag kan finna =) Tyvärr ligger Skövde aningen för långt bort för mig, men tack ändå!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
gittes.se har bävernylon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.