Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-24, 08:03   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Premiere Vision

Jag har planer för att besöka den stora tygmässan i Paris, Premiere Vision, nu i februari. Jag har dock några frågetecken som behöver rätas ut innan och undrar därför om någon varit där?

Några av mina frågor är:

Hur lång tid behöver man på mässan? Den är öppen i fyra dagar men räcker det med 1-2 dagar? (Det kostar ju en del att bo.)

Hur funkar mässan? På de svenska och danska mässorna jag varit på får man bläddra bland en massa galgar och klämma och känna, får man det även där? (har hört att man inte får :S)

Är det bara jättestora leverantörer så man måste beställa jättemängder?

Hoppas någon har varit där och kan ge mig råd så jag inte känner mig helt vilsen...

Har försökt ta till mig infon på hemsidan (http://www.premierevision.fr/?page=01&lang=en) men vore skönt med lite mer direkt info.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 09:20   #2
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag kommer åka ned med jobbet.

Jag har varit där en gång tidigare, i höstas.
Att klämma och känna var inga större problem, dock får man passa sig lite för de ganska hungriga försäljarna. De vill ju helst sälja sina produkter så man kan känna sig lite påpassad.

Jag tyckte 3 dagar var lagom. Mässan är enorm och vill man se allt så måste man ha den tiden på sig. Det är många intryck att smälta.

När det gäller beställningsmängder så var det blandat.Många vill ju att man skall beställa jättemängder andra inte.

Företaget jag jobbar på stickar ju sina egna tyger så vi är mest där för att snappa upp trenderna och färgerna.

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 14:18   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack för ditt svar!

Jag misstänkte att det kanske inte skulle räcka med 1-2 dagar. Jag är gärna där längre men jag vill hålla kostnaderna nere och det är boendet som drar iväg mest (jag vill ju gärna hinna se annat med om jag nu ändå åker iväg )

Bra med varningen om försäljarna, då kan jag stålsätta mig.

Hoppas bara att det finns ett något större utbud på Ökotex-märkta tyger än på de nordiska mässorna.

Om jag nu kommer iväg så vore det kul om du ville ta en lunch eller fika ihop. Men du kanske har fullt upp om du åker med ditt företag?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 09:33   #4
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag tror tyvärr det blir svårt att klämma in en lunch där nere.

Jag jobbar mer eller mindre konstant tills jag droppar ned i sängen när jag är i Paris med jobbet. Vi går inte bara på mässan vi är även ute på stan och bedriver trendspaning hos de stora märkena och i paris tygdistrikt (ligger runt notredame området).

Vi bodde på det här hotellet sist och det var helt ok. Det kostar 52 euro natten (man får lite rabatt när man bor flera dagar) för ett singelrum med toa och dusch.
http://www.hotel-paris-st-honore.fed...page_en_1.html
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 09:56   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
trodde väl det! Jag lär väl också ha fullt upp antar jag, fast jag måste ju äta (och vila benen)

Tack för tips om hotell, alltid bra att ha något som någon annan testat. Jag ska kolla upp vandrarhem också men jag är lite skeptisk till det, har fått för mig att det kan vara lite sjabbigt och då betalar jag hellre lite mer.

På en så stor mässa lär man väl inte ses av en slump men man vet aldrig Tack för hjälpen!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons