Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-12, 14:03   #1
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
ordna bilder

Hej,
Jag saknar att kunna flytta bilder från album till album. Lite synd att det bara går att flytta runt bilderna i respektive album.
Vet inte om det bara är jag som saknar denna funktion?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-12, 14:12   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det är lätt att flytta bilder från ett album till ett annat. Du öppnar bilden för redigering och kryssar i (nere till höger) var du vill ha det.

Enda problemet är att, som påpekats förut, man för tillfället (hoppas jag) måste ladda in bilden på nytt. Jag hoppas det är något som ligger på moderatorernas listan på saker som behöver justras.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-12, 14:28   #3
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Mmmm.. är väl just det som är problemet att hitta bilden igen. Men visste inte att man kunde göra så om man då hade koll på bilden. Det är ju bra att det är möjligt iaf. Får sätta mig och leta efter mina bilder. Tack för hjälpen!
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-12, 15:47   #4
aliquis aliquis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 162
Citat:
MonikaW skrev:
Mmmm.. är väl just det som är problemet att hitta bilden igen. Men visste inte att man kunde göra så om man då hade koll på bilden. Det är ju bra att det är möjligt iaf. Får sätta mig och leta efter mina bilder. Tack för hjälpen!
Spara bilden från albumet först och ladda upp samma bild igen så slipper du leta
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 11:48   #5
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Kan man på något sätt flytta bild mellan album och få med kommentarer?

Kan man döpa om album?
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 11:55   #6
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Kommentarer till bilderna stannar kvar när man flyttar på dem. Album kan du byta namn på när du vill efter vad jag förstått.

Om du går in på fliken "din sida" där väljer "dina bilder" klickar på redigera så kan du ändra rubrik och beskrivning på album. För att ändra en bild klicka på bilden och sedan redigera. För att ändra något vid en bild tex. byta album eller ändra beskrivningen så behöver du ha filen (bilden) tillgänglig att ladda upp igen.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 12:12   #7
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Tack för snabbt svar!

Att ändra albumsnamnet gick bra!
Men jag fattar fortfarande inte hur jag får över bilder med kommentarer...
för laddar jag upp bilden igen så får jag inte med några kommentarer. Vad gör jag fel?
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 12:17   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Laddar du upp bilden helt på nytt?

Du ska gå in till aktuell bild, klicka på redigera och sedan markerar det nya albumet nere till höger i listan med dina album. Då ska kommentarerna komma med. Tyvärr måste du även leta reda på bilden i din dator eftersom länken numera inte ligger kvar vid redigering.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 12:21   #9
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Varför vill du ladda upp bilden på nytt?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 12:51   #10
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Ja, det har jag ju gjort och då försvinner ju kommentarerna! Men menar ni att det ska ligga någon slags länk i min dator som jag ska använda istället. Brukar den lägga sig i något speciellt bibliotek? Eller hur 17 ska jag hitta den?

Känner mig heldum med dessa frågor, men jag tycker det känns så taskigt mot de som ansträngt sig och varit snälla och lämnat kommentarer, så det får jag stå ut med!
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 13:01   #11
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Du går in på din sida här på sysidan.
Där har du en ruta uppe till höger. Välj länken som heter "dina bilder" då kommer du till dina album. Välj album där bilden du vill flytta ligger. Då ser du alla bilder du har i det albumet du valt. Klicka nu på bilden du vill flytta eller på annat sätt redigera.
Ovanför bilden har du nu två grå knappar
Redigera... samt Radera.
Klicka nu på redigera knappen
Vill du nu byta album så har du dem längst ner till höger på sidan. Välj där vilket album du vill att bilden ska ligga i. Eller om du bara vill ändra eller lägga till mer text till din bild.
Du har ett fält som det står Ladda upp bild: ovanför. Här måste du lägga in din bild igen så som du gjorde första gången du la upp den. Alltså klicka på bläddra knappen och leta rätt på bilden och sedan när du gjort alla ändringar så väljer du lagra längst ner på sidan på knappen lagra.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 13:07   #12
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Då hade jag ju gjort rätt ändå, fast jag kollade inte rätt så att jag såg att kommentarerna var med.

Tack för ert tålamod!
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 13:08   #13
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Ingen fara. Det är bra att fråga när man inte förstår eller vet hur vissa saker fungerar. Det är ju det forumet är till för bland annat eller?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons