Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-21, 07:29   #1
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Bror ej bror

Hur skulle ni göra? har tänkt och tänkt, men vet inte hur jag ska göra. Min bror (halvbror konstigt att skriva så, menar att vi har inte tänkt så när vi va barn) Han sa upp bekantskapen med mig ,att jag blev ägare till en Mersedes gör inte till en milljonär! Desutom har jag inget kör kort .Har aldrig kommit överens med hans fru. Merssan har vi fått ihop av att undeer några år dragit till svångremmen . det är lika så med brådermaskinen till mig . Nu har jag fått ett kort från dem med vänliga hälsningar. Vad är detta? är jag tillräkligt långtborta eller är det för huset i Spanien .Tilläggas kan att jag fick varken ringa eller hälsa på under 10å
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 07:48   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Oj vad jobbigt och svårt. En förlust för er båda men mest för dem eftersom de inte kan se bortom pengar tydligen. Kan bara säga hur jag skulle gjort själv. Antingen hade jag tagit kontakt direkt och fråga om det är såhär de verkligen vill ha det eller så hade jag acepterat deras val att inte ha kontakt och själv inte ta kontakt utan stilla väntat på att de hör av sig.

Hur kan man bli sur att andra kan spara och köpta det de vill? Det är ändå min stora fråga. Svartsjuka är en tragisk sjukdom.

Hoppas att du finner råd och inte går och grubblar för mycket för som min väninna sa till mig igår att vad livet blir bra och lyckligt när man inte har tid att grubbla.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 08:51   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Bjud hem dem på kaffe och ser hur det artar sig. Han kanske ångrar sig. En mercedes är ju bara ett bilmärke, varken finare eller sämre än något annat (säger en som för mig är en bil blå eller röd, jag trodde en mersa var en volvo en gång).
Funkar det inte bra så kan ni ju sluta umgås igen.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 08:57   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Ring direkt till honom eller skriv ett personligt brev som bara är avsett för honom.
Berätta att du tycker det är tråkigt att ha mist kontakten med honom och önskar att ni kan ta upp den igen.
Att det är inget som skullle göra dig gladare.

Om det är så att du önskar denna kontakt får du bjuda på detta,

medlen helgar målen.
hoppas ni kan hitta varandra igen.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 15:08   #5
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Tack för er omtanke, skönt att folk bryr sig. Vi har en liten lägenhet kvar i E-tuna men det ser ut att dröja innan jag är tillbaks till Sverige igen så det med kaffe är ingen bra ide, men tack hadde vi pengar så skulle vi köpa flygbiljetter till min bror och hans familj, den minsta pojken har jag aldrig ens sett. Det finns en stora syster och en pojke och den lilla. Tyvärr så kommer dom nog inte i håg mig efter så lång tid. Det med merssan var min gubbes dröm som vi förverkligade (en kvarts miljon) så ni kaan tänka att vi åt inte direkt några biffar på en låång tid. Bilen har tak öppning via en knapp i instrumentbrädan. Mycket pengar, visst som jag sa till honnom så kostar det inget att fråga, och jag viste att snart klarar jag inte av att jobba heltid och inte blir vi yngre heller
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 17:00   #6
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Vad jobbigt det låter Helena. Jag brukar säga att släkten är värst, och släkten är bäst. Om relationerna är bra är det ju toppen, men fungerar det inte så är det verkligen jobbigt. Vänner kan bytas ut lite under livet beroende på att man flyttar eller att man utvecklas åt olika håll. Men om det inte fungerar bra med nära familjemedlemmar kan det bli riktigt slitsamt känslomässigt.

Människor som man mår bra att vara tillsammans med skall man umgås med, men personer som "drar ned en" skall man träffa så lite som möjligt.Man kan inte ändra på andra, bara på sig själv.

Jag förstår att det är jobbigt för dig, men jag hoppas att du hittar ett förhållningssätt till din halvbror som du mår bra av, oavsett hur du väljer att göra.

Senast redigerad av Victoria_AB den 2007-01-24 klockan 16:17.
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons