Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-29, 18:19   #1
broderi broderi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 2
Husqvarna Viking

Har en Quilt Designer II , När jag broderar så lyser undertråden igenom, har provat att minska och öka trådspänning men inget hjälper är det någon som har tipps?
broderi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-29, 19:01   #2
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Hej !
jag har också en sådan maskin .Hur mycket minskar du på undertrådsspänningen ? Normalt är den ju på 2,8 jag brukar få minska ner den till 2,4 - 2,2 ibland. Vilken undertråd använder du ?
Sedan kan det vara så om du broderar på tunt material och har dåligt med mellanlägg så kan det bli så. Kolla även så att övertråden är rätt träd och att den löper lätt så att det inte är den som kärvar.
Christel
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-29, 19:12   #3
broderi broderi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 2
Jag funderar också på hur man uppdaterar den från Internet
broderi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-29, 19:40   #4
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Jag har väldigt sällan problem med att undertråden syns på ovansidan av broderiet. Någon gång har det gjort det, främst vid designs som är väldigt tätt stygnsatta. Även någon gång då jag broderat på ett grovt (hårt) lintyg. Vid dessa tillfällen har jag bytt till annan undertråd alt spolat om. Har även förstorat upp själva broderiet (någon procent eller så) för att få det något glesare.

Mitt bästa tips är annars att använda fördigspolad undertråd. Undertråd av märket NEB fungerar utmärkt i min D2:a.

Så till uppgraderingen. Du laddar ner själva uppgraderingen från Husqvarnas hemsida på ett tomt D-card, ungefär som när du tanker hem designs från internet. Det står på hemsidan hur man gör. Själv har jag inte lyckats komma åt den senaste uppgraderingen. Antingen är det fel på sidan eller min dator. (Har inte riktigt haft tid att undersökt detta närmare.) Har du inget tomt D-card kan du få hjälp i en Husqvarna-butik.

Hoppas det kan vara till någon hjälp.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-29, 21:39   #5
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Ta den engelska länken för uppdatering. Sen ändrar ni språket i maskinen till Svenska. Alltså efter att ni uppdaterat maskinen.


ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons