Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-30, 00:17   #1
ikeafreak ikeafreak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 2
Knyta mattor

Är det nån som vet eller har en beskrivning över hur man knyter sin egen matta? Jag skulle gärna vilja ha en rund matta, och dessutom i plast och jag vet att det har funnits massa runda plastmattor förr i tiden eftersom mormor har en, men den duger såklart inte till mig eftersom den inte har de snyggaste färgerna precis, haha. Jag måste alltså knyta min egen matta ifall jag nu ska ha en, men jag har letat runt på Internet och försökt hitta nån information men jag hittar inget! Så jag tänkte chansa här och se om det är nån här som kanske sitter inne me denna svåråtkomliga information?! *hoppas*
ikeafreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 16:01   #2
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jag tror man kan virka sånna, om du menar sådan i plastband, men jag vet egentligen inte så noga, har bara något minne av att vi hade en sån hemma i min barndom.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 16:15   #3
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Du kan knyta plastmattor Det finns plastband på rullar ca 2 cm breda men jag vet inte var .Sedan köper du ett gummerat nät som är i" små "rutor typ halk underlägg för mattor. Man får lagom långa bitar om man virar runt en tändsticksask och klipper upp i enna kanten.Sedan knyter du fast bitarna i nätet. jag gjorde sådana mattor när jag var barn tonåring för 40 år sedan.

Ann-Christin
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 16:32   #4
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Har ett svagt minne av att färghandeln säljer plastbanden men det kanske de heller inte gör nu förtiden?!
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 18:00   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag har för mig att jag sett IN-EX i Göteborg sälja såna band. hmm.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 20:18   #6
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Panduro säljer plastband, 75 m för 36 kronor och finns i flera olika färger.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-31, 14:28   #7
ikeafreak ikeafreak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 2
Nu har jag info!

Jag vet vart jag får tag i material, det är inga problem. Det finns ju på alla hobbyfirmor tex. Men grejen var bara den att jag inte visste hur jag skulle börja. Men nu har jag hittat en bok på Internet som jag köpt av Lena Nessle "Virka av plastremsor". Jag hoppas den är bra så jag kan lyckas göra en egen matta. Åsså såg jag att det fanns en till bok med henne som hette "Virka och knyt med remsor och trasor" som finns på mitt Bibliotek så jag dit och låna hem den. Hon verka kunna det där med plastmattor Så med 2 böcker som hjälp borde jag lyckas! Tack endå för alla svar och tips. Var bara lite knäppt att jag inte tänkte på att kolla på Bibblan först?! *iq
ikeafreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons