Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-12-03, 20:05   #16
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Mm, ja jonic finns ju. Jag får kolla dem!

(har inte köpt så mkt från Sverige måste jag erkänna)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 20:39   #17
oliva oliva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 154
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Har inte åkt till alla småbutiker varstans, dock. Men det finns ju inte så många kvar heller...
Låg det inte en butik mitt i stan (Göteborg) som bara sålde siden förrut, som hette silk house eller nåt liknande? Är den borta? När den var till salu år 2005 el 2006 var jag in där och frågade hur mycket hon skulle ha för butiken, och hon skulle ha minst en miljon pga kundunderlaget.. Hon hade tydligen atelje längst in i butiken.
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 22:08   #18
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Intressant, jag har aldrig hört om butiken och när jag googlade så finns det tydligen butik men knappast mitt i stan, utan adressen via google maps visar på en villa (i villaområde) och man har öppet endast på lördagar. Inga prisexempel så jag befarar att prisnivåerna är som på Gårda textilier.

https://maps.google.se/maps?oe=utf-8...ed=0CC4Q8gEwAA

Kanske hade de butik i stan förr?

Vänta lite nu, jag får vibbar av att det kan ha varit en butik vid entrén i Trädgårdsföreningen, känns det igen tror du? (har minne av färgglada sidentyger i fönstret där)

Jag får intrycket att det mer är skrädderi än tygaffär och de verkar ha "fantastiskt bra" omdömen inom just skrädderi vilket ju är kul.

Bara det att det inte passar just mina behov nu.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 19:42   #19
oliva oliva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 154
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Intressant, jag har aldrig hört om butiken och när jag googlade så finns det tydligen butik men knappast mitt i stan, utan adressen via google maps visar på en villa (i villaområde) och man har öppet endast på lördagar. Inga prisexempel så jag befarar att prisnivåerna är som på Gårda textilier.
Ja, den här butiken låg mitt i stan, jag har för mig att den låg i ett gammalt hus på en gata med kullerstenar som vallgatan. Det var en liten trappa upp till entren. Det var nog mest skrädderi men hon hade sidentyger i första rummet som man kunde köpa. Hon skulle gå i pension så därför skulle hon sälja. Jag gick in på bolagsverkets hemsida då, och såg att hon hade gått i konkurs bara några år tidigare, så därför tyckte jag hon sålde det dyrt. Sex tusen hade hon i månadshyra och det var inte så farligt.
Annars kan man ju fynda när sådana där butiker går i konkurs eller flyttar. I Östersund lades ett skrädderi ned 2007 som låg mitt i stan och där passade jag på att köpa lite fina dupion-tyger för 100kr metern vilket var billigt för att vara i Sverige.
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 20:19   #20
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Trevligt!

Kanske man ska fråga om hon har taft.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 21:02   #21
SaraSiv SaraSiv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 67
www.puresilks.biz

Indiska sidentyger till hyfsad kvalité. Billigt! Billig frakt. Jag har aldrig behövt betala tull när jag handlat under ca 10 yd. Butiken rekommenderas!
SaraSiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons