Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-22, 15:14   #1
lovleycat lovleycat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 150
Djungeltyget hjälp!

Hade tänkt sy en sak till en liten tjej i djungeltyget från jny och vill ha muddar och foder i lite tjejig färg... nån som har sytt liknande, vad har ni köpt för färg och vart?
lovleycat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 23:20   #2
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Svårt att ge smakråd när du inte säger riktigt vad du ska sy, men i många bloggar har flera tagit upp både turkos och rött och lejongult. Djungeltyget är ju så pass färgglatt och mönstrat och rosa tycker inte jag passar alls till det.

Jny säljer ju enfärgade tyger som matchar bra.
Själv har jag använt sådant jag redan hade hemma, muddväv tror jag kom från Stoff och stil. De har hyfsad kvalitet till ok pris.
Jag har matchat med både rött och turkost. Har också sytt byxor i lejongult/saffransgult som också funkade bra till. Sedan har jag för mig att jag sett det med svarta muddar också någonstans.

Lycka till.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 07:55   #3
lovleycat lovleycat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 150
Hej
Tack för svaret!
Jag missade att skriva att det är ett par muddbyxor och en liten munkjacka jag ska sy till en liten tjej i Italien. Där nere är det väldigt ljusrosa och puttignuttigt till små tjejer så jag hade tänkt färgstarkt men ändå att det ska synas att det är en liten flicka i kläderna. Har själv nyss sytt en munkis med svart foder och kantband det blev jättefint (om jag får säga det själv...) Men svart kanske blev lite mer könsneutralt så jag kanske ska försöka satsa på rött..? Tycker som dig att det nog inte funkar med rosa...
lovleycat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons