Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-29, 07:21   #1
Sophia55 Sophia55 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 3
Question Butiker i London

Hej!

Jag ska till London nästa vecka och vill jättegärna ha tips på roliga butiker som säljer tyger, band, tygblommor, applikationer mm. Alltså inte nödvändigtvis bara tygbutiker.

Om ni även har tips på roliga vintage-butiker, så är jag jättetacksam!

Mvh
Sophia
Sophia55 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-29, 09:45   #2
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Lite förslag...

Vid Kingly Court ( innergård i flera våningsplan mellan Regent Street och Carnaby Street) ligger lite olika roliga affärer. Bl.a. The Bead shop och en liten affär som säljer handarbetsalster, lite knappar, garn, tidningen Selvedge, osv. Precis utanför Kingly Court (åt söder?) ligger det en annan pärlaffär men den skulle flytta.

I närheten (öster ut?) ligger Berwick Street. På den ligger ”Borowick Fashion” (festtyger mest) och två stycken ”Cloth House” Den ena med ”vanliga” tyger den andra med mycket band och sidentyger samt tryckta indiska bomullstyger. Jättefina saker, men sist jag handlade där blev det lite fel med tyglängderna så det är bra att vara uppmärksam och tydlig om hur mycket man vill att de ska klippa (meter och yard och sånt där kanske ställde till det…).

Sen har du förstås Libertys handarbetsavdelning, med vackra tryckta tyger, garner, sybehör, kit av olika slag m.m. På Portobello Road (ganska långt norr ut) ligger ”Temptation Alley”, jag var där senast 2007 och då hade de fantastiskt mycket band och spetsar men oroade sig för framtiden. Vid samma resa tittade jag in på ”Joel & son fabrics” (Church Street, T-bana: Edgeware Road) som jag hört en del om. De hade dyra och fina kostymtyger, ja nog allt i tygväg som är av kvalitet. Tyvärr inte så himla trevliga- så dit har jag inte gått igen.

En titt in på Foyles bokhadel (Charing Cross Road) kan resultera i rätt tung packning hem, liksom museibutikerna på Victoria&Albert museum och British Museum. Båda museerna är ju också att rekommendera för utställningarna.

Ja det är vad jag kommer på på rak arm. Vintagebutiker känner jag inte till så mycket om. Ha en jätterolig resa! /Elin

Senast redigerad av Elin.M. den 2009-10-29 klockan 10:01.
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-05, 06:35   #3
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Walthamstow market

Det finns en del diskussioner om detta tidigare
http://www.sysidan.se/forum/showthre...ghlight=london
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons