Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-06-27, 14:52   #1
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Förvaring av stickprover

Är det någon som har något smart förvaringssystem för alla stickade provbitar man samlar på sig? Jag vill gärna spara på provbit och pappersband och kanske anteckning om vad jag stickat, men hittills har jag varit väldigt oorganiserad. Jag har provat att häfta fast på papper/kartong och förvara i plastfickor i pärm, men det är ju så tjockt att det blir lite klumpigt. (Tygprover är mycket enklare att förvara...) Vill gärna ha tips.
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-27, 15:44   #2
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Hej!
En kompis till mig (som är slöjdlärare) förvarar sina provlappar i pärmar med sk dubbelrygg (dubbelt så bred som vanliga pärmar). Hon använder plastfickor gjorda för foton tror jag, fast när jag tänker efter så har hon plastfickor i A4 storlek med 6 kvadratiska fickor på varje sida. I varje ficka har hon en provlapp och i den fastknutet en liten "tag" med information om hur den är stickad.

Jag har ingen aning om var hon hittat dessa plastfickor, och jag kan inte komma på att jag sett såna i någon affär... men jag har å andra sidan inte letat heller...

Mycket av hennes provlappar är gjorda i samband med olika utbildningar hon gått, så det sitter först några plastfickor med prover och sedan ett häfte med mönster/tekniker/övningar för dessa provlappar, och så kommer några nya sidor med provlappar osv...

Förutom dessa härliga pärmar har hon ett antal vitrinskåp fulla med garn.. och oändliga mängder sticklitteratur.... man blir sååå avudsjuk

Själv tror jag inte att jag sparat en enda provlapp i hela mitt liv

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-28, 07:49   #3
CeciMi CeciMi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 30
Jag tror att en plastficka för disketter (6x2) kunde vara lämpligt. Även om diskettanvändningen är på utdöende, så borde sådana plastfickor finnas kvar i pappershandeln.
CeciMi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons