Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-31, 07:42   #31
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Tack
... det kanske inte är hela världen om man skriver "Forumvärld"... fast det är ju bra om man vill söka på "Forumvärd", att det faktiskt står så i texten man söker efter. Skilj alltså på värd och värld, vilket är helt olika saker.
Såg i ett annat forum ordet "diskution"... samma skribent.
Diskussion är mer korrekt stavning.

Om ni är satta att rätta andras stavfel, så tycker i alla fall jag att det är viktigt att ni kan stava rätt själva, annars får ni nog överlåta det ansvaret till någon annan.
/Gunnsan
gunnsan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-31, 09:08   #32
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Nu är ju inte den viktigaste funktionen som forumvärd att rätta stavfel i rubriker och/eller i texter. Dessutom om man som forumvärd vet med sig att man kanske inte hade MVG i stavning så lämnar man över det uppdraget till någon annan. Vi har alla en viktig funktion oavsett om kan kan stava eller inte. Det viktigaste uppdraget är att se till att tonen är god och att rena olagligheter och regelbrott inte förekommer.

Dessa inlägg som kom efter Dunderlina är småaktiga. Det finns ingen som är perfekt och alla gör stavfel nu och då. Det var inga som helst problem att förstå hennes inlägg.

Annette/forumvärd

ps dessa inlägg är dessutom off topic då tråden startade som Tack för mej av MarieTherese. Så om inläggen skall handla om stavfel och forumvärdarnas arbete finns det andra trådar om det eller så starta gärna egna trådar ds
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-31, 09:59   #33
CassMax CassMax är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 5
Vilka världsproblem ni har!

Det är intressant och se hur små problem en del har men som lägger allt sitt krut på att göra något stort av dem. Däremot kan jag förstå de stackare som har drabbats av cancer eller har barn som har fått diabetes eller någon annan livslång sjukdom där det krävs medicinering resten av livet eller de som är kraftigt allergiska som inte kan äta en normal kost så som många av oss andra kan. Sedan har vi ju även dem som har förlorat anhöriga på ett sätt som inte är humant. Här kan vi prata om att ha problem och hjärtan som blöder. Lägg ner denna banala diskussion om lite ändring i en text, eller att någon har stavat fel. Ha lite större hjärtan än så. Lägg er energi på någon som behöver det istället för att blotta era sämsta sidor för oss andra som är positiva till sysidan.

Lotta
CassMax är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-31, 10:05   #34
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
CassMaxx: Ett stort fång rosor från mig.
Mycket bra inlägg.

/ElisabethS
som privatperson och moderator
ElisabethS är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-31, 10:08   #35
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Du har så rätt i det du säger men ibland svallar känslor över och man måste ventilera. Även om det inte är något världsproblem med stavfel hit och dit.

Kan ju vara så att just en viss diskussion som hettar till är en ventil för att få utlopp för inneboende sorg och saknad. Vem vet det egentligen? Jag tror att man ger sig in i en hetsig debatt (den här är ju inte så hetsig trots allt) för att få utlopp för något annat.

Helt OT men kan som vanligt inte hålla snattran
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-31, 11:09   #36
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Nu har trådskaparen fått sitt utträde och denna tråd är nu väldigt off topic så jag kommer att stänga den för vidare kommentarer. Det finna flera andra trådar som diskuterar samma ämne.

Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-31, 11:14   #37
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Att vi aggressioner som måste ut är inte konstigt, men att puckla på varandra ordledes bara för att få utlopp för den inneboende ilskan/sorgen/besvikelsen eller liknande är inte ok för mig.

Jag kan också blir fly förbannad. Att då käfta i skrift ger absolut ingenting Det gör bara illa och sårar så det är inte ok för mig.
Jag gör istället något konkret,

-Städar garaget (skitigt och kan vara fysiskt jobbigt )
-Hugger ved (fysiskt jobbigt)
-Tar en ridtur ( mentalt avkopplande)
-Är i stallet (mentalt avstressande och ger ett lugn)
-Går en långpromenad med hunden ( Avslappnande)

/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons