![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
köpa symaskin från utlandet
Hej
Ni som köpt symaskiner från England, det finns ju en länk med billiga maskiner, hur mycket tillkommer i frakt och sånt och om det är en broderimaskin köper ni programmet där också? Jag låtsades köpa en maskin där men avbröt innan sista steget och med frakt tyckte jag inte att det blev så mycket billigare men jag kanske missade något. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det beror på vilken maskin du köper.Om man väntar ut ett special pris så kan man tjäna mycket.
En del maskiner tjänar du 3-5 tusen kr. Och om dataprogrammet är på engelska här i sverige ,har det ju ingen betydelse om du tar det från England. Frakten är 35 pund. Om du klickar på rutan Delivery method och väljer Sweden längst ner så lägger den till 35 p på fakturan.Jag handlade tillbehör hoopar och clothsetter table och pressarfötter + en cd med mönster det blev halva priset mot här hemma. 35 p = ca 500:- Då menar jag hos www.sewingmachinesdirect.co.uk Men om du glömmer att skriva s efter machine(S) Hamnar du hos en annan symaskins affär ockaså i england Senast redigerad av axyzvslut den 2007-02-13 klockan 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
Jag har just beställt en Janome 6600 här hemma och den kostar cirka 13.500 kr här. På den engelska sidan kostar den med frakt 12 997 kr så det beror säkert på vilken maskin man vill ha. Det kanske är annorlunda med en broderimaskin för där är det ju fler tillbehör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Generellt är det dock så att det är maskinerna med 5 års garanti som är värda att köpa hos honom, eftersom han på dem kan erbjuda 5 års garanti, extraprylar och sätta priset själv. När det bara är 2 års garanti vilket jag får anta att det är på 6600 med tanke på priset så får han bara sälja den till priset som Janome sätter och det är väl därför de är mer lika då. Mest är det väl dock på den där lilla overlockmaskinen som alla köpte man tjänar kanske, fick ju med en hel drös extrafötter till den och fötterna från Janome i sverige var DYRA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag gillar denna sidan också: http://www.sewingmachinesales.co.uk/
Här kan man nämligen utläsa direkt om det finns något att spara jämfört med RRP (Recommended Retail Prize tror jag det står för), det brukar nämligen motsvara (minst) det pris för vilken symaskinen säljs för i Sverige. De två återförsäljarna verkar ha erbjudande på olika maskiner. Jag sparade 50% på min maskin, jag kan inte fatta att den är så dyr i Sverige. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
På den senare sidan fanns ju Singer Quantum 9910 för ruskigt lite pengar när jag skulle beställa min, visste inte om den kanske var ett mycket bättre värde än den Janome MC4800 som jag till sist tog? Janome 4623 hade ju dock helt klart varit mest prisvärd =P |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Pressarfötter och tillbehör
Hur är det med pressarfötter och tillbehör? Blir det billigare att köpa det med på de här sidorna? Pfaffs fötter till overlock är dyra här i Sverige men jag har inte jämfört dem än med de här, har förlagt katalogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Re: Pressarfötter och tillbehör
Citat:
![]() (Typ 180, 340, 440 respektive från usa, england, sverige.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Huvva vilket pris i Sverige. Ebay hade jag glömt bort, ska kolla där också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ang garantin på maskiner från England
Hämtning och lämning av maskinen under garantin Gäller bara inom England. Om vi från Sverige vill skicka den till England så får vi bekosta frakten själva både fram och till baka. det står tydligt i deras sider www.sewingmachinesdirect.co.uk/guarantee.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
"If the product develops a fault within the guarantee period which has been caused by defective materials or poor workmanship, we will arrange the collection, repair and return at no cost to the customer."
Om de inte gör det så är ju singermachinessidan mycket bättre då man för £369 fick både mc4800 och bord på båda sidorna men en ott-lite från dem med. "The collection and return cover applies to UK mainland addresses only." fan då =P, värdelöst, skulle jag tagit den andra, eller kanske tom i sverige. Senast redigerad av aliquis den 2007-02-16 klockan 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag skulle också vilja ha en ny maskin som inte är alltför dyr, men hur funkar det med garanti och service på den när man köper den så lång bort?
Hälsningar Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
Servicen är väl samma, det får du ju alltid betala och har du en återförsäljare/någon som gör service på orten så är det ju lugnt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
![]() Att ta den risken är en av de få sätt som vi verkligen kan pressa våra svenska återförsäljare som verkar ha någon form av kartell där man enats om listpriset plus minus några hundralappar. Nu har jag inte haft ett endaste problem med maskinen, men det bör man väl sällan ha med en ny maskin??? Bör är ordet. Tänker på alla vitvaror, bilar, tv-apparater som jag köpt genom åren som fungerat utan minsta blinkning. Det borde ju vara samma sak med symaskiner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:15.