![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har hämtat hem en Bernina overlock 700D från affären idag!! Vad tror ni om detta ...är det någon som har någon erfarenhet av denna modell? Jag har fortfarande inte sytt något med den ...endast läst instruktionsboken, både fram och baklänges. Tycker att det saknas en hel del info om de olika sömsätten.T.ex hur man gör när man ska sy 3 trådig rullsöm...ja.ja det kanske löser sig när jag väl sätter mig framför maskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Och jag hämtade min Babylock Evolve igår ![]() ![]() När jag kom hem och skulle göra likadant själv, blev det en hel del missar och blunders och bortglömda spakar och inställningar... Men till slut lyckades jag med några varianter (wave, flatlock osv). Hur man ställer in för alla varianter av sömmar finns snyggt beskrivet i en lathund (i färg) som man alltid måste ha till hands. Missar man någon liten tråd eller inställning, så blir det bara pannkaka. Trots att jag aldrig har haft en overlock förut, så gick jag på värsting-modellen direkt. Den har allt! Klarar upp till 8 trådar och 5 nålar! Är jag knäpp? Tänk om jag inte får användning för den? /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2006-07-09 klockan 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
om jag förstår rätt är det både en 2-,3-,4-,5,trådig overlock och coversömms maskin som passar för stretch.
Jag har en pfaff overlock som jag betalade 10.000:- för det är nog 8 år sedan och nu vill jag köpa Janome cover pro 1000 och den kostar 6000:- .så det är väl inte fel att köpa allt på en gång..det hade jag också gjort om det var möjligt när jag köpte min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Gunnsan: Även jag började med Evolven och jag kan säga att den används flitigt, det blev en del blunders i början, men man lär sig. Har ännu inte lärt mig använda alla pressarfötter jag köpt, men jag är på "G".
Är mycket nöjd med mitt val av Evolve! Vi har en liten Babylocktråd http:http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=4741 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
TeknikFreek: Man kan sy upp till 8 trådar samtidigt med Evolven. Har sett hur det ser ut men ännu inte hunnit prova det, har just nu fullt upp med att sy hällor och stråveck med specialfötterna.
Kanske hinner jag lära mig hur man använder kantbandsfoten, har två, en för vanlig kantband och en för strechtyger, den ska man bara kunna använda med vanliga tygrämsor, men jag får bara inte till det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Angående berninan har jag en likadan
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.