![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Quiltbord
Hej
i diskussionen ang quilttråd har man börjat disskutera quiltbord. Jag tycker att det är en viktig disskusion, Man behöver en större yta för att quilten skall flyta när man syr .Om man frihandsquiltar är det A och O. Har man en lite händig man så kan man till en billig peng skräddarsy ett plexiglasbord till sin symaskin http://community.webshots.com/album/547574940pIEifs Här finns ett utmärkt exempel på hur fint det kan bli. Ett annat sätt är att sänka ner symaskinen i ett bord vilket jag har hemma, Då får man ju ett ännu större bord. Jag har till och med sprayat med silicon spray på bordet för att det skall bli riktigt glatt yta.(akta så att det inte kommer spray på golvet,det blir blixthalka inomhus . Nu är jag lyckligt lottad och har en extremt händig man ,som hjälpt mig så fort jag kommit på något jag behöver. Jag har många gånger tänkt att fotografera dom olika hjälpmedel som han gjort åt mig och visa så att någon annan kanske kundr dra nytta av dem.Kanske är det dags nu. Gunilla |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:03.