![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Trasdockor
För mig går all stickning i olika perioder.Ett tag var det tröjor sen vantar mössor och sockar.Just nu stickar jag dockor(i ullgarn).Nu har jag hittat ett mönster på en docka att sy i lakansväv.Tänkte då att man kunde sticka kläder till den.Men så kom jag på att hur räknar man ut antalet maskor när man inte går efter mönster?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du mäter hur stort plagget ska vara och provstickar en bit. Så borde du ju med lite matte kunna räkna ut hur många maskor det ska vara på höjden och bredden.
Jag ritade upp ett pappersmönster när jag gjorde babymössor en gång och sedan jämförde jag under tiden med det hur det blev, funka också bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så bra
Tack för rådet.Kom på när jag läste ditt råd att jag har ju pappersmönstret till dockan att mäta på.Om man vore matematiskt smart kanske man kan räkna ut antalet maskor per mätt cm.Men jag försöker med pappersmönstret det låter bra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:08.