![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Pris med täcksöm?
Hej!
Jag har inlett den långa vägen mot att införskaffa en overlock ![]() Som jag har förstått det är maskiner med den sömmen betydligt dyrare än maskiner utan. Nu undrar jag om någon vet ungefär var den nedre prisgränsen går för maskiner med täcksöm. Läste någonstans om en maskin för 12.000 och vill gärna veta om det är i den lägre prisgruppen eller kanske ett "mellanpris". Hoppas någon vet! Nästa vecka ska jag provsy maskiner och försöka komma fram till hur mycket jag är beredd att betala, vilket märke och vilken modell jag ska satsa på *puh* ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag köpte min Pfaff cover style för typ 9000kr i Stockholm. Jag är jättenöjd med den! Det är verkligen svårt att bestämma sig för vilken maskin man ska köpa! Det finns såååå många olika och de flesta verkar bra!
Jag köpte en pfaff eftersom det verkar vara ett stabilt märke. Hade aldrig sytt på en over lock förut så jag har inget att jämföra med... Den har funkat bra och den är relativt lätt att trä om (tar typ 10 min för mig att byta söm tror jag). Låter bra att du ska runt och testa lite olika maskiner. Då kan du ju också få lite prisinformation och jämföra! Lycka till!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ah, då kan man komma ner lite i pris i alla fall
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag köpte två separata maskiner
Jag köpte två separata maskiner där den ena bara kan sy täcksöm (och kedjesöm) efter att jag lånat min systers kombinerade Husqvarna overlock (modell 936). Eftersom man oftast syr ett plagg i taget och inte en hel serie så är det korta sömmar som inte kommer efter varann som man vill sy täcksöm på och då måste man konvertera flera gånger fram och tillbaka. Jag köpte en Bernina 1100D och en Bernina 009DCC för 12500 kr, mässpris under Noliamässan. Det har jag inte ångrat.
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu blir jag nyfiken Annika!
Jag står i begrepp att köpa en ren täcksömmaskin. har inte hittat någon hos bernina. Är Bernina 009DCC en ren täcksömsmaskin? Funkar den bra? Rekomenderar du den? Jättenyfiken! (är berninafrälst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Oj, jag förstår inte hur en maskin med så smalt användningsområde kan kosta så mycket pengar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Eller betalade du 12.500 för båda maskinerna? Jag kanske missförstod?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det var för båda maskinerna som min syster betalade 12500.
Jag måste faktiskt säga att efter att ha dels sytt med flera olika overlocks och dels köpt flera stycken så skulle jag absolut köpa två olika maskiner. Det är verkligen alltför krångligt att byta mellan sömmarna. Jag har dels en Husky 936 (som jag har som täcksömsmaskin numera) och en Bernina 1100D. Jag skulle köpa en begagnad vanlig overlock, tex finns den en Bernina 1100D på blocket nu tror jag och sedan en ny täcksömsmaskin. Min erfarenhet är att täcksömsmaskinerna inte är en lika stabil produkt och man behöver support och garanti från butiken. Kram Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Okej, tack för informationen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Här är en länk till Berninas hemsida med lite info om täcksömsmaskinen.
http://tinyurl.com/9pnm4 Precis som min syster Karin sa så är det alltså 12500 kr för båda maskinerna och inget annat. Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag tycker också att det är smidigast att ha en vanlig overlock och en som bara syr täcksöm (och ev andra sömmar som ex. kedjesöm) Har själv köpt en Janome Cover Pro 1000CP helt nyligen och är jättenöjd med den. Rek ca pris på den är 5995 kr. http://www.janome.se/default.asp?itemID=3540 Den andra är en Husqvarna overlock 910 som jag haft en massa år. Lycka till med ditt köp! //Sari
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Hej igen! För den som vill se priser på Janome och Babylock-maskiner så har Pastellen i Gävle lagt ut dem på nätet.
http://www.janome.se/pastellen/Default.asp?CatID=1298 Kram K |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Det där har jag verkligen saknat! Har letat runt som en galning efter sidor med priser utsatta men inte hittat en enda.. Tack
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.