![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Lämpligt garn till krokodilmönster-virkning?
Tänkte virka en liten väska (i krokodilmönster) som man ska kunna sätta fast i två av hällorna på byxorna. Vilka garn passar till det? I ett mönster användes Tilda. Vill gärna ha flera olika sorter att välja på. Tänkte använda svart och mörkgrå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag kan inget om sånt,men dessa säljes på Ebay: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_fr...rt=nc&LH_BIN=1 MVH |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Beror på hur stora du vill att "fjällen" ska vara och i vilket material du vill ha den? acryl och bomull är ju lättare att tvätta som kan va bra för en väska.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
om man fortsätter tänka bomull+acryl i den garntjockleken så säger ravelry att de här sorterna finns: (jag tar bara med såna som jag tror kan fås tag på i Sverige.)
Blend/Tendens (Hjertegarn) Anemone (Marks & Kattens) och Blend Bamboo Hjertegran och Tilda Bamboo (bomull + bambu) M&K Eco Baby Bomull (100 bomull) Cotton nr 8 (Hjertegarn) Cotton (Stoff og Stil) Nova (Järbo garn) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:33.