![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Mönster till linnebyxor till min man
Mannen önskar sig ett par linnebyxor, enkla, raka utan gylf med t ex dragsko i midjan. Han är nästan 2 m och drar ca 54/56 i storlek.
Undrar om någon där ute har ett mönster som jag kan få köpa eller låna. Vad ![]() Tacksam för alla möjliga förslag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När jag sydde sådana enkla byxor åt barnen (samt faktiskt ett par linneshorts åt maken) så tog jag helt enkelt ett par välpassande byxor ur garderoben och lade ut dem på mösnterpapper och ritade mönster utifrån dem. Sedan lade jag på 6-7 cm uppåt linningen så att jag kunde vika ner en linning att sy kanaler för dragskon i. Jag tycker att det är lättare att jämföra mått (exempelvis benens innerlängd) när jag får mäta på ett par färdiga byxor, än på en kittlig karl.
Vill man sedan piffa till det lite så kan man ju sy på lösa byxfickor på exempelvis lårens utsida. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Mycket bra idé, Fluur. Det måste jag kolla upp om jag klarar av.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:15.