![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Söker största ramen
Hej kära syvänner
Nu ska jag ge mig på att köpa ett vrålåk ![]() ![]() Självklart ska det vara hög kvalite, men det viktigaste är i nuläget en stor ram. Är det någon som vet? Tusen Tack ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Huskvarna Viking Designer Ruby och Diamond har stora ramar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej :)
Hej Tack för svar i sommarvärmen. Jag var och tittade på HQ och jag tyckte spontant de verkar bra, men jag har läst en del negativt om HQ här, det gör mig lite osäker. Har du upplevt det där trådkrånglet som en del påpektat? Mvh MammaMalin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det har varit mycket negativt prat om Huskvarnas maskiner.
Det har kommit från några som inte gillar det märket, och har andra maskiner. Jag är helnöjd med min Ruby och har tidigare haft en Orchidea. Jag har även en Janome 350E Något trådkrångel har jag inte varit med om Krånglar det så är det oftast för att maskinen inte är rätt trädd, att det finns damm och trådrester vid undertrådspolen. Gå till en butik och prata och provsy |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
När jag var i en syaffär och frågade lite om Janomes broderimaskin sa ex att det var en renodladmaskin. Vet du om det är så generellt med Janome, eller denna menade just en specifik? Jag vill gärna ha en som är en mix. Tänkte i så fall sälja min vanliga symaskin, HQ enklaste, mer plats i syrummet. Mvh Malin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Den som gav dig det svaret var okunnig.
Janome har några renodlade brodermaskiner (MC 200, MC 300, MC 350E, MB 4) och flera andra som är kombinationsmaskiner. Jag har inte broderat så mycket och har valt att ha en renodlad broderimaskin, för då kan jag sy annat på min vanliga maskin under tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
broderibågar, broderimaskin, hoops, ramar |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:07.