![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ångstation
Någon som kan tipsa om en bra och billig ångstation. Jag har kikat runt lite på nätet och hittat Melissa 641-045, någon som har en sådan som vet om det är något att ha?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Imetec är ett italienskt märke som jag kan rekommendera. Tror priset ligger strax under 2000 kr inkusive ett rejält strykbräde.
/Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Hej jag har en melissa som är köpt på onoff för 496kr.
Jag har en gardinaffär och stryker VÄLDIGT mycket, den enda nackdel med denna ångstation är att ånghålen under strykplattan är bara framme vid spetsen, men det märker man inte efter ett tag. /Marina |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Antagligen en kanondum fråga.
![]() Vad är en ångstation? Inser att den är någonting istället för strykjärn. Såg en gång på tv en som "strök" genom att lägga saker på en kudde och vända ner ett "lock" ovanpå. Är det en sån? Kan man stryka kläder med den? Varför ska man ha en sån istället för ångstrykjärn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Du vet väl att det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
En ångstion är ett strykjärn som sitter fast i en "tank" som rymmer mycket vatten. Det kommer väldigt mycket mer ånga än det gör från ett vanligt ångstrykjärn. Du behöver till ex. inte vända kläder när du stryker utan kan stryka dubbelt. Man mäter ånga med hur många gr ånga /min. Med ångstation har du ständig ånga med vanligt strykjärn har du puffar. Var just inne och tittade på onoffs hemsida de säljer just nu melissa 641-045 för 396:- /Marina |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack Marina, tror jag slår till nu på en Melissa, priset kan inte bli bättre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Då undrar jag: Varför kostar denna Melissa under 400 om andra ångstationer kostar ca 2000:- Nackdelar förutom den redan nämnda?
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Jag har köpt en annan ångstation i Tyskland som är betydligt bättre än den på onoff, den stora skillnaden är just att där är bara "ånghål" framme i spetsen på den billigare varianten och mängden ånga /min. I Tyskland köpte jag min för ca 450 kr, men det är ju inte lika enkelt med garantier.
I Tyskland är det för övrigt mycket billigare med de flesta varor av denna typen. Men jämför man med ett vanligt strykjärn och onoffs ångstation så är skillnaden enorm, tycker jag i alla fall.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tefal
Hej,
Jag har sedan ca 2 år tillbaka en Tefal ångstation Det är det bästa köp jag har gjort förutom mina symaskiner. I vanliga fall hatar jag att stryka speciellt stora linnedukar, men med denna underbara uppfinning ,går det som en dans. När jag syr mina lapptäcken ,står strykjärnet (ångstationen på) på hela dagen , så jag syr och stryker hela tiden ,slipper vänta medan det blir varmt igen. Priset ungefär 2200:- minns inte riktigt!!. Det har aldrig krånglat ,aldrig kalkat igen, men jag bor där det är mjukt vatten. Jag har stsat på detta dyra strykjärn .då jag jobbar heltid och skulle aldrig få ihop några alster om jag inte hade halvproffsiga maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.