![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Pressarfot 5 eller 7mm?
Hej!
Jag är precis på väg att köpa symaskin och tänkte slänga med en overlock-pressarfot när jag beställer. Hur vet jag om jag ska ta en 5 eller 7 mm? Beror det på maskinen? (Är väldigt ny på det här med symaskiner) Tacksam för hjälp! /Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du menar att du står och velar mellan en symaskin som har 5 eller 7 mm bredd för stygn så rekommderar jag 5 mm om du inte absolut vill sy just de dekorsömmarna som kräver större bredd.
Ju smalare desto bättre för normal sömnad. Stor = större risk för att det sväljer och tuggar på tyg. Man märker det tydligare på finare (=tunnare) tyger. Och så är pressrfötterna klumpigare. Blir svårare om man vill sy med smal sömsmån (riskerar hamna innanför matartänderna och det inte matar ordentligt) eller se bättre. Alternativt är ju att köpa symaskin med utbytbara stygnplåt och då kan man sätta dit raksömsplåt när man ska sy rakt. Men det är ju bökigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag ska köpa en Brother Innov Is 350SE och vill köpa med en "overlockpressarfot". En står det 5mm width på och en annan likadan står det 7mm width på. Vilken ska jag ta? Känner mig lite dum...
http://www.sewingmachines.co.uk/brothersewmcfeet.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
följer det inte med en massa fötter till den maskinen? gör det när vi säljer här i Sverige iaf...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hm.. kanske borde avvakta tills jag vet vad som kommer med maskinen och sen beställa? Så får det bli.
Tack ska ni ha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Enligt min tillbehörskatalog så är det en standarfot som ingår till alla maskiner där den behövs. Nu är min katalog gammal så just din maskins nummer fanns inte med men foten har beteckningen G och den ingår enligt din maskins beskrivning.
Lycka till med köpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack så mycket!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.