![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tips på mer avancerade projekt
Jag går en textilutbildning på folkhögskola. Men det är lite för lätt. Känner inte riktigt att jag lär mig ngt...
![]() Skulle vilja ha lite tips på projekt där jag lär mig mkt ![]() Vad ska man passa på att lära sig när man har tillgång till en lärare? Har lite planer på att sy ett par termobyxor... lär bli en utmaning i alla fall. Egentligen är det jag mest behöver lära mig vilka material som ska användas till vad... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad som är svårt är ju väldigt individuellt, Det som en tycker är svårt kan ju vara busenkelt för någon annan.
Personligen tycker jag det är lite knöligt att sy i skinn, men det beror ju även mycket på att maskinen knappt orkar igenom ![]() Försök hitta ett projekt med många olika moment så kanske det finns något som just du tycker är svårt. /M |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Att sy en kavaj eller kappa med foder är något man lär sig mycket på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har man tillgång till lärare tycker jag att anpassa kläder så de sitter bättre är bra, detaljsömnad kan man aldrig få för lite av, fickor, kragar, olika sätt att sy fast foder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hade jag haft tillgång till en lärare så hade jag velat lära mig att sy en figursydd kaval, en korsett och en kjol med extremt mycket lager/tyg i (typ marängbakelse-bröllopsklänning). Sen skulle jag vilja lära mig att sy ärmar för det får jag fortfarande inte att funka bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Forumvärd
|
Vad har du gjort hittills? Vad tycker du är svårt?
Saker att träna på: - Figurförändrande plagg (konstruktion av plagg och mönster, funktion osv) t.ex. bh:ar och korsetter. - Plagg med många lager. Tänk kavajer och annat med mycket struktur. - Couture-sömnad. Handsömnad, mellanlägg och annat osynligt. - Mönsterkonstruktion i sig om du inte är van vid det, annars passform för annorlunda figurer, om inte den perfekta passformen. - Svårare material. - Detaljsömnad. Fickor, blixtlås, sprund och annat. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24.