![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brother innov-is 350?
Hej!
Är det någon som vet om Brother innov-is 350 är en bra symaskin? Jag ska byta ut min HQ viking E20 som jag köpte för drygt ett år sen eftersom att jag tycker den är för svag. Det mesta jag använder den till är att sy fast overlockade kantbandade skarvar, t ex i sista sömmen i halsringningen eller sömmen i ärmslutet.Hoppas ni förstår vad jag menar :-) Jag har en overlock och en Coverpro å vill nu ha en stark maskin som kan sy många lager. Hade även varit kul med lite dekorsömmar så jag kan lära mig lite mer. Har även funderat på Husqvarna emerald 183 och Janome 3160 men så fick jag se denna Brother-maskin hos SMD till halva priset av vad de tar här i Sverige å på pappret låter den ju väldig bra men jag har inte hittat så många recensioner som säger om den är stark och matar bra. Oj vad långt det blev :-) Så vet ni nåt om denhär brother-maskinen eller har nåt annat tips på maskin så svara gärna! Det är verkligen en djungel av symaskiner... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har maskinen och trivs väldigt bra med den, men jag kan inte påstå att jag direkt testat hur den klarar av riktigt kraftiga material. Alltså, ett antal lager jeanstyg har jag ju sytt med den, men annars har jag för vana att när det är material som jag inser kräver styrka mer än "finess", då tar jag fram min mekaniska Husqvarna. Inte för att jag inte tror att Brothern skulle klara det, men när jag nu vet att jag har en maskin som garanterat fixar det lätt som en plätt, då blir det inte att jag testar. Så tyvärr kan jag inte svara på just det du undrar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svaret! Om den klarar ett antal lager jeanstyg så borde den ju fixa några lager trikå oxå. De recensioner som finns här på sysidan verkar ju oxå positiva, det minus som tas upp är lyset å det går ju att få många lampor för de tusenlapparna man "sparar" genom att köpa från SMD :-) Får nog ta mig till en symaskinsaffär som säljer Brother å prova lite på fredag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu har jag beställt den! Nu är det bara den "långa" väntan på att få hem den :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du har ju skrivit "långa" med citat, och det stämmer nog att så himla lång blir nog inte väntan. Gissar att du använder nästa helg att leka med din ny maskin! Grattis!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hoppar in i denna tråden för att säga ett stort
TACK till Sotis vars diverse inlägg gjorde att jag fick upp ögonen för Innov is 350SE. (och lagom till det fantastiska jul/nyårs-priset som var på denna maskin i England, jag fick den för ca 3.890:- ![]() Jag fick faktiskt vänta lite extra länge på den, för den "fastnade" emellan helgdagar + att jag bor lite avigt till vad gäller leveranser. Men den kom hem igår och fast jag varken hunnit eller orkat utforska så mycket av den än, har jag redan konstaterat att jag kommer att gilla den - troligen väldigt mycket! Jag har aldrig kommit riktigt, riktigt överens med den Berninan jag hade. Det var väl inget fel på den egentligen, bara taskig "personkemi" och smådetaljer som jag retade mej på - säkert nån som vet vad jag menar. ![]() Bara det gjorde att det tog emot extra mycket att bita ihop om värken och försöka sy. Nu får den maskinen ett nytt hem hos en kompis dotter istället. Den nya 350 är nog egentligen lite "overkill" för det lilla jag orkar och kan sy, men gu' så glad jag är för den! ![]() Hoppas & tror att även Anki! (och ev andra) som nappat på denna maskin kommer att bli både glada o nöjda! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() Grattis till en bra affär Catla! Du hade bättre tur med både pundkurs och frakt än jag hade, men jag är jättenöjd med vad jag betalade också (runt 5000 har jag för mig, men minns faktiskt inte). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:09.