![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Frågor om namnband
Hej!
En frågotecken, har ni handlat hos www.minnamnband.se/ övriga företag som gör såna namnband... någon gång? så vill jag gärna veta lite mer innan jag också beställer. Jag är rena nybörjare kring det... ![]() Ser att det är 6 cm brett plus 1,5 cm höjd. bra eller lite för stor? - hur går med sy runt banden? och går det bra eller krångligt? - Vad ska man tänka på innan man beställer? - Svårt med färgval, för jag använder olika färg/mönster tyger. tips? Tacksam för svaren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det enda jag kan tycka är lite dumt var att ändarna som man viker in när man syr fast bandet - var lite korta. Dom kommer ju färdigklippta.så det var lite pilligt att få till det snyggt,men det gick såklart med lite pill.. sen valde jag svarta band med silvertext,, jättesnyggt tycker jag - men på flera av banden är det en silvertråd tvärs över bandet..(precis som det inte vävt med svart tråd på en rad) Nu påpekade jag inte det för dom,, men det var inte så snyggt - så dom kommer jag inte använda. Men jag kanske bara hade otur - har inte frågat någon annan om dom hade samma fel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ändar som man viker in? Det har jag aldrig gjort.
Det är jättelätt att beställa från minanamnband, det kommer upp menyer hela tiden och man får se prover på bild osv. Jag testade lite olika färger först men fastnade för svart platta med vit text, passar till allt. Det är rätt många som klagat på minanamnband på sistone - man ska absolut klaga om de är illa vävda. Och stå på sig. Jag limmar lite med vanligt limstift innan jag syr på namnbandet så går det lättare. Skarp nål, gärna ny, och ganska korta stygn. Men det är en smaksak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har beställt från dem, och är nöjd.
Jag viker inte in några kanter, de är ju "brända" så det finns ingen risk att de repar upp sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Några som är nya på marknaden med namnlappar, om man inte måste ha den sort som man syr som hankar är "Glada grodan".
http://www.gladagrodan.se/index.php?cPath=75_86_85 Tänkte jag skulle beställa därifrån när mitt barnbarn ska börja på dagis. De har väldigt gulliga lappar i massor av färger som passar bra till barnkläder. Och de måste ju gå att beställ med designamn om man nu har ett sådan. Massor av olika teman och djur. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är också nöjd med mina namnband, tycker att de är lagom stora. Har svart med vit botten, och det tycker jag funkar till allt, även om det vore roligt med någon färg ibland, kanske. Men de är ju inte gratis precis...
Viker dem även dubbelt och har i sidan på mössor, funkar bra. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Aha, så deras är alltså färdigklippta..Jag beställde tidigare, från vilken sida minns jag inte, och då satt allt i långa remsor som man fick klippa till själv och uch va de ribbar upp sig.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Har också beställt av Mina namnband ett flertal gånger och valt olika färgkombinationer. Jag tycker dom är fina och håller bra för många tvättar, är dock relativt dyra. Jag viker aldrig in kanter eller förlimmar utan håller dem där jag vill ha dem när jag syr fast dem. Jag tycker det funkar bra. WorldWideLabel gör helt underbara lappar och betydligt billigare...ett tips bara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:59.