![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fråga om Hobbylock 2.0
Jag har ett par funderingar som gäller Hobbylock 2.0 (för så heter väl Pfaffs lilla overlock...)
Trivs den ihop med Dor-taktråd? Jag läste någonstans att Huskylock s15 inte gjorde det så därför är jag nyfiken. Många menar ju att Pfaff och Huskvarna är detsamma under skalet. Kan man använda stretchnålar i? Hur tjocka lager klara den att sy och skära igenom? Hälsningar från Anette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en Pfaff Hobbylock 2.0 sedan ett år tillbaka.
Jag använder DorTak-tråd och den syr bra med det. Även strechnålar funkar fint. Jag har sytt en del tjockare sömmar i t ex jeans, men oftast overlockar jag då kanterna först (som snygg "sicksack") och syr ihop med raksöm, tycker det blir snyggare när man kan pressa isär sömsmånerna. Har aldrig upplevt att den inte orkat skära igenom det jag sytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:36.