![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hallå!
En kompis och jag använde min OL och helt plötsligt är mataren jättetrög och overlocken är mycket trög i starten och går inte för fullt när jag gasar. Jag har oljat överallt men inget händer. några idéer om vad jag kan göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min vanliga symaskin gör så och det beror på glapp i kontakten. Kanske beror det på det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om det inte är brist på olja...
Kan det vara nån liten trådsnutt som sitter och "låser fast" ? Kolla jättenoga överallt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oljat har jag gjort och varken min man eller jag ser nåt när vi skruvar loss plattan och öppnar överallt. Det låter ju rimligt att en tråd sitter fast nånstans men jag ser liksom inget.
Ska kolla glappet. Vart kan jag vända mig när jag köpt maskinen i England? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
En sak till (kanske låter töntigt enkelt, men går att missa...), har du fällt ner pressarfoten när du syr?
Du kan lämna in maskinen till vilken symaskinsservice som helst, som du tycker verkar bra. De hittar säkert felet snabbt! Har du garantitid kvar, så hör först med säljstället. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:54.