![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Har ett problem. Jag skall sy en klänning enl. Vogue mönster. På mönstret är det enfärgat men jag vill att överdelen skall vara vit och själva kjolen svart.
Problemet är att det skall vara en 55 cm lång dragkedja bak. Hur gör jag nu? Använder jag vit dragkedja syns det genom svarta kjolen så fort jag böjer eller sätter mig. Använder jag svart så syns det givetvis genom det vita tyget även om jag syr in den som osynlig. Vad kan jag göra. så att det skall bli snyggt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
det finns transparanta dragkedjor i Bibbs affär, finns på annonssidan, Bibbis textil, det är en bild med en tjej med en symaskin. Det står Bibbis Textil men det syns inte så bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Tack så jättemycket för ditt tips. Har mailat henne och hoppas på svar.
Maggan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Jag kontaktade Bibbis textil men hon har bara för grova kedjor. Hon hade osynliga kedjor i svart eller vitt.
Finns det någon på denna sida som kan hjälpa mig. Det spelar ju ingen roll om man syr in den osynligt då det ändå syns eller skiner igenom då det är sådana färgkontraster. Hur kan jag annars gå tillväga.Kan det finnas en annan lösning |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kan du inte sätta ett ca 25 cm långt blixtlås i sidan så syns det mindre.Funkar det i ditt fall tro??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag vet inte om det blir så bra då själva kjoldelen går ganska högt upp sedan tar den vita blussidan vid och den skall sitta ganska tajt mot kroppen. En business dress som den tydligen kallas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.