![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Någon som har ett bra tips...
Har börjat brodera med DMC:s metallicgarn, men jag får inte det snyggt. Blir lätt knutar på det. Är det någon som har provat med och brodera med det? och hur gjorde ni för och få till det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Annars kan man låta tråden gå över ett finger medan man drar den, och inte släppa fingret förrän i allra sista stund. Metallicgarn är alltid lite knöligt, man får vara försiktig helt enkelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det brukar vara lättare att sy om tråden inte är för lång.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för hjälpen, jag ska försöka det =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Prova trä nålen med garnet bakifrån... alltså byt sida. Fattar knappt vad jag skriver hehe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tua, Du menar antagligen att den ände man trär genom nålsögat, ska vara den i neråt.
Som man gör med vanlig sytråd, så den inte snor sig och tvinnar sig. Den änden man trär genom nålsögat, gör man en knut på, |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Broderiet
Här är enbild på det färdiga resultatet, översta dödskallen blev inte lika bra som den undre. Ska ge mig på ett till fast med guldfärg =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Läckert mönster
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Är medlem hos en sida som heter: www.artecy.com där kan man hämta hem mönstret.Jag har testat dödskallarna i olika färger och det här var den 4:e som jag sydde nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tufft! Hoppas att vi får se hur det blir i guldtråd, nyfiken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:18.