![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Okay. ja jag e ju lite dum samtidigt som kanske lite smart, haha, jag förstår oftast inte beskrivningar som jag hittar på nätet om att sticka olika saker, och just nu stickar jag en mössa till min gosse.
Jag avvänder ju strumpstickor, 4st, och en 5:e att sticka med. Jag har 28 maskor på var sticka. Nu är ju frågan den, vilket jag inte vet, eftersom jag INTE har ett mönster, hur ska jag avmaska på bästa sätt för att få den rund o fin över huvudet, och inte toppad o lång? Som jag fattat det rätt så istället som för en vanlig avmaskning där man lyfter över den man maskar av, så ska man sticka ihop två maskor? Så om någon där ute kan hjälpa mig lite med hur många avmaskningar jag bör göra på var sticka, på vart varv så vore ja tacksam, för ja kan inte riktigt klura ut det själv. Sorr om de e lite kompliserat men som ja sa, jag är inte bra på o läsa en riktig beskrivning, utan jag provar mig fram o lär mig av mina misstag, men denna gången vet ja inte hur ja ska göra. tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:34.