![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Trådspänning Pfaff Hobbylock 2,0
Hej!
Jag försöker komma igång med min nya overlock och har väldigt svårt att få till trådspänningen. Tycker mig ha testat alla varianter och får ändå ej till det. Har någon annan samma probeln+ Tips på hur man ska göra, eller tips till någon bra länl att läsa mer på mottages tacksamt!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ska du sy 4-trådig overlock? Min är inställd på 3, 3, 3, 4 och då får jag perfekt söm. Den levererades så när jag fick den förra månaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar! Nu har jag haft möjlighet att sitta ner och testa lite igen och lyckas tyvärr inte så bra. Jag försöker få till en 4-trådig overlock och syr på lakansväv i bomull. Genom att trä maskinen med olika färger på trådarna har jag i alla fall lyckats förstå vilken tråd jag har problem med, och det är den gröna, dvs höger nåltråd. Med följande inställningar blir övriga trådar bra: Blå:4, Röd 2, Gul 2, men opavsett hur jag justerar den gröna så blir det lösa öglor på baksidan av tyget, suck! Skumt att du får en bra söm med en helt annan inställning. Jag antar att trådtjocklek kanske kan inverka, eller finns det andra parametrar också som man kan behöva ta hänsyn till? Idéer mottages tacksamt! Jag ska också försöka få lite hjälp från affären där jag köpte min maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Låter som du inte får ner tråden mellan spännbrickorna kan det fastnat damm/tråd där?
Lättast rengör man med tandtråd med knut på och drar den igenom spännbrickorna ett par gånger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Stort tack!! Nu har jag rensat med tandtråd, och hurra det fungerade! Äntligen kan jag börja sy!! Tack ännu en gång!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:06.