![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Nybörjarhjälp med beskrivning
Hej!
Jag är nybörjarvirkare, som blev jag inspirerad och skaffade mig en virkbeskrivning till en sjal. En bit in den körde jag fast, hoppas att någon här kan översätta den till mig: det står: "....4 st X 2 lm, hoppa över 2 hst, 1 st i nästa hstX, uppr från X till X tilld det finns 6 hst kvar..." De flesta förkortningarna tror jag att jag klarar, men vad betyder X? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
x = en rapport
X talar om vilket mönster du ska upprepa. De 4 st i början är ena "kanten", sedan virkar du 2 lm, hoppar över 2 hst, I st i nästa hst och sedan börjar du om med 2 lm, hoppar över 2 hst osv.
Så håller du på tills det finns 6 hst kvar - dessa bildar den andra "kanten". Svårt att förklara, hoppas att det var begripligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack
för snabbt svar!
Nu förstår jag vad som menas, det borde jag kanske förstått från början, men det känns lite som grekiska nu i början... Nu tror jag att jag förstår vad jag ska göra. Ska bli spännande att se om jag klara av att omsätta det i praktiken. Annars kanske jag återkommer med fler frågor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du får lägga in en bild när du är klar :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hihi
OM jag blir klar, och OM det blir en sjal...
Med den här takten dröjer det nog... Men det är kul, och nåt projekt måste ju vara det första! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:06.