Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-11-21, 08:09   #1
Engla Engla är inte uppkopplad

Sockskaft

Hejsan!

Har letat mönster på detta sockskaft, men inte lyckats hitta det. Är det någon som har mönster på detta, eller vet vart man kan hitta det, eller något liknande? (Ska visst vara ett gammalt mönster iaf...)

Tar gärna emot tips på andra fina, ej för avancerade och svåra, sockskaftsmönster.

Mvh/Engla

Bild lånad från nätet.
Bifogade bilder

Senast redigerad av Engla den 2008-11-21 klockan 08:25.
Engla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-21, 08:12   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Varför inte fråga den du lånat bilderna av.

Så har jag för mig att man inte får publicera bilder man inte "äger" i forumet.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-21, 08:21   #3

Va bra att du upplyser mig om det. Då får jag väl be ansvarig ta bort det då isf, och be om ursäkt OM jag överträtt reglerna, som kan tolkas på flera sätt...

Tänk på upphovsrätten
Tänk på att det i princip alltid olagligt att publicera mönster, brodyrfiler, programvaror utan tillstånd från upphovsrättsägaren. Det är också olagligt att ladda ner filer som är otillåtet publicerade. Att be andra medlemmar att kopiera mönster, filer, handböcker åt en kan tolkas som uppmaning till att begå upphovsrättsbrott och bör därför undvikas.

Men om det är ett jättegammalt mönster och ingen vet vem som gjort det från först början då?!
Gammal 2008-11-21, 08:31   #4
Ust Ust är inte uppkopplad

På sticka.org finns ett par fina sockor som heter "Sockor med falska flätor", dom är söta och påminner om de som du frågade efter. Det är dessutom ett gratismönster!
Ust är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-21, 08:41   #5

Citat:
Engla skrev: Visa inlägg
Va bra att du upplyser mig om det. Då får jag väl be ansvarig ta bort det då isf, och be om ursäkt OM jag överträtt reglerna, som kan tolkas på flera sätt...

Tänk på upphovsrätten
Tänk på att det i princip alltid olagligt att publicera mönster, brodyrfiler, programvaror utan tillstånd från upphovsrättsägaren. Det är också olagligt att ladda ner filer som är otillåtet publicerade. Att be andra medlemmar att kopiera mönster, filer, handböcker åt en kan tolkas som uppmaning till att begå upphovsrättsbrott och bör därför undvikas.

Men om det är ett jättegammalt mönster och ingen vet vem som gjort det från först början då?!
Det var nog mera det här avsnittet jag menade med bilden.

Du ansvarar själv för bilder, brodyrfiler mm du publicerar här! Om du inte tagit bilden eller designat broderiet själv och är det minsta osäker på om du har rättighet att publicera den skall du inte lägga upp den! Scanna inte bilder från tidningar, hämta på nätet etc - sådant har du garanterat aldrig rätt att publicera.
Gammal 2008-11-21, 08:52   #6
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

är det inte sådanahära sockar?
Kanske kan hon hjälpa dig med var du kan hitta mönstret om det är samma.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-21, 08:54   #7

Hihi Monika, det är hennes egna sockor du hänvisar till
Gammal 2008-11-21, 08:55   #8

Aha... jag tyckte de var så lika dem på bilden jag
Gammal 2008-11-21, 08:57   #9

Är inte dessa lite lika då?
garnstudio tänkte att man kan använda mönsterstickningen till just skaftet

eller kanske de här kan vara något?
Gammal 2008-11-21, 09:04   #10

Hi hi.. Va kul att du länkade till min egen socke, som ifs är fin den med, och kul att göra. Mönstret jag letar ser typ likadant ut, men är dock inte samma. De andra två du länkade till är inte heller det, för dem har jag redan testat. Men tack iaf!

Mönstret jag visade ovan är tydligen gammalt, och vem som gjort det från början verkar ingen veta. Det kan ev vara från Finland från början... Där vet jag iaf att de gör den förstärkta hälen som det är på dessa. Den lärde jag mig av en finsk sköterska jag jobbade natt med en gång i tiden.

Ang bilden, och om jag gjort fel får ansvarig avgöra. Jag har bett dem ta bort mitt inlägg ifall jag överträtt reglerna här. Bloggar mycket, och om detta med att använda bilder du hittat på nätet skulle vara så "allvarligt", skulle varenda bloggare i stort sett göra fel! Sålänge det inte är en copyrightad bild/mönster, så vet jag inte vart gränserna dras riktigt... Finns att läsa om detta på sidan: http://www.copyrightsidan.se/, men då jag bara satte in den för att visa vad jag menar för mönster, och inte sålt några bilder vidare eller så, så har jag inte läst igenom det så noga.
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:26.