![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vad är bäst att ha som fyllning i grytlappar??
Är väldigt sugen på att sy grytlappar efter tips här på sysidan. Men jag vet inte vad jag ska fylla dom med så att dom blir riktigt bra.
Någon som vet och kan tipsa om inköpsställe? Finns det något på nätet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vet att det finns speciell vadd som är värmetåligt . Men jag har gjort några grytlappar med en gammal frottehandduk i mellan när jag inte hade något hemma . Fungerar fortfarande , har inte bränt mig genom den och den har tvättas många gånger . är frotten tunn kan man ta 2 lager .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Grytlappar
Hej
Jag använder borsfilt av bomull.Måste tvättas först för det krymper väldigt mycket.Bruka finnas i välsoterade tygaffärer. Jonic-textils bordsfilt är av bra kvalite. MVH Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Huga, vad snabba ni är!!
![]() Skönt att sysidans experter alltid har "jour"...!!! TACK!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Grytlappsvadd kan du köpa i välsorterade sybehörsbutiker men jag tycker att det behövs dubbla lager för att hålla värmen bra. Men snygga blir de och lätta att kvilta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tycker att gamla frottéhandduk fungerar bäst. De håller formen, man bränner sig inte och de går att tvätta ofta och med hög värme gång efter gång.
De värmeisolerande material man kan köpa tycker inte jag fungerar så bra. Man bränner sig om man inte har flera lager. /ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
SoS har Alumellanlägg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Forumvärd
|
Då den här tråden handlar om något som har med tyger och tillbehör att göra flyttar jag den dit.
![]() Mvh Jimipe Forumvärd Senast redigerad av Jimipe den 2008-11-10 klockan 13:45. Anledning: Glömde att nämna att jag skrev detta som forumvärd |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
ö&B har skurtrasor (3 st för 10:- ), tar man dem dubbla funkar de kanon i grytlappar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Mmmmm, jag blir sååååå himla glad för alla experttips!! Det här kommer att gå som en dans.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:13.