![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Problem med knapphål på Bernina
Hej!
Jag har sytt en cape i ylleduk. Allt har funkat bra ända tills jag kom till knapphålen.. Tyget var ganska tjockt och vid knapphållen låg foten dessutom över 4 dubbelt tyg (inte det jag sydde i, men själva foten låg över den tjocka delen), då blev det problem. Min maskin slutade mata tyget. Jag har en Bernina activa och den funkar perfekt annars. Någon som vet varför den gjorde så/vad man kan göra åt det...? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad använder du för fot?
Har en äldre bernina som har knapphålsfot med optiskt öga. Fantastiskt bra utom i tjocka tyger ![]() I tjocka tyger sy jag knapphål manuellt (bestämmer själv längden på stolpar mm) Då får jag fina knapphål i tjocka tyger också. Pressarfot nr 3 använder jag då (kanske inte samma nummer nu). /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag använder också en knapphålsfot med optiskt öga (3A tror jag att den heter.) Det funkar jättebra i tunnare tyger, men som sagt inte i tjocka. Jag får väl lära mig att göra knapphål manuellt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Prova passpoal om du har problem att maskinen inte matar. Lite bökigare men sååååååååå mycket snyggare. Ser välarbetat ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min optiska fot heter också 3A.
Kolla om du har fot 3. Hur du gör finns beskrivet i instruktionsboken. Faktiskt inte svårt. Den foten matar utan problem. Lycka till /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hmm passpoal i knapphål? Hur funkar det?
Jag har tyvärr inte fot 3. Läste i intruktionsboken att man kunde använda en iläggsplatta om man hade problem med knapphålen. Det fick jag inte heller till. Så lösningen är väl helt enkelt att införskaffa lite nya tillbehör.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42.