![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med Pfaff 1229
Jag har fått ärva min farmors gamla Pfaff synchronic 1229 men tyvärr har hon inte kvar instruktionsboken. Är det någon som vet var man kan få tag på en sådan?
Jag har en Pfaff 1071 själv och 1229 skiljer sig en hel del från 1071. Jag blir inte riktigt klok på en sådan enkel sak som hur jag ska trä maskinen. Jag antar att "trådarmen" skall svängas runt så den är på baksidan och att tråden skall löpa längs maskinens baksida och sedan dras fram på framsidan men helt säker är jag inte :-) Men om man då ska sy med tvillingnål ska man då sätta rullarna ovanpå varandra? Jag har bara en "pinne" för tråd men den är lång/hög. Detta verkar lätt kryptiskt och låter inte klokt, men finns det någon som begriper vad jag pratar om skulle jag bli superglad. ***Lotta*** |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.